דביר סאסי, בן דודו של גיבור ישראל, סמ"ר רונאל בן משה שנפל באסון הנגמ"ש בח'אן יונס נפרד בכאב בריאיון ל"יומן צהריים": "אם הוא היה כאן לידי הוא היה אומר 'תמשיכו קדימה'. אבל זה קשה – יש לנו כאב פיזי בכל הגוף. אמן שהוא יהיה הנופל האחרון".
סאסי פתח את הריאיון בבקשה מעם ישראל: "בואו נשכח לפחות לשבעה ימים את כל המחלוקות והדיונים – מי שולח, מי לא שולח, מי נכנס לרצועת עזה, מי לא ברצועת עזה, מי טועה, מי צודק, מי שמאל ומי ימין. תנו לנו להתאבל בשקט, בשביל לכבד את רון-אל ואת ששת חבריו שנפלו יחד איתו בנגמ"ש".
@ronalmgcfa1תשמור על העולם ילד 😭🥀🪽♬ צליל מקורי – עמוד לזכר רונאל בן משה הי"ד
רונאל ניחן בחוכמה רבה, הצליח מאוד בבגרויות וחלם להיות פיזיקאי. הסובבים אותו סברו שהוא יתגייס ל-8200, אך הוא הצליח להפתיע את כולם כשהחליט: "שמה שייתנו לו בבקו"ם – לשם הוא ילך, כל עוד זה לוחם".
ממבט מהיר בתמונות של רונאל, ניתן להבחין בדבר אחד: החיוך הרחב שלו שלרגע לא מש מפניו. "זו גם הצוואה שלו", שיתף סאסי בגרון חנוק. "אבל אני תמיד חושב: מה רון-אל היה אומר, אם הוא היה כאן איתי? להתאחד, לאהוב ולחייך".
