שבועות ארוכים נשמעת הטענה כי הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה מגיע לידי חמאס – ואמש (חמישי) היא זכתה לאישור רשמי בהודעה שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ. לפי ההודעה: "בעקבות מידע שהתקבל ולפיו חמאס משתלט שוב על הסיוע ההומניטרי שנכנס לצפון הרצועה וגונב אותו מהאזרחים, הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה"ל להציג בתוך 48 שעות תכנית פעולה למניעת השתלטות של חמאס על הסיוע".
המהלך נתפס בעיני רבים כצעד מאוחר מדי, אך יש הסבורים כי טוב מאוחר מאשר לעולם לא. עם זאת, ההודעה לא שינתה את התפיסה השלטת בקרב המבקרים, שלפיה ממשלת ישראל ממשיכה להתעקש וליצור הפרדה מלאכותית בין ארגון הטרור חמאס לבין תושבי הרצועה.

הנתונים מראים כי מאז חידוש הסיוע לעזה בחודש האחרון חולקו במרכזי החלוקה החדשים למעלה מ-40 מיליון ארוחות מזון. במקביל, ארגונים בינלאומיים ממשיכים להעביר סחורות נוספות לרצועה – ללא פיקוח ממשי על יעדן הסופי. התוצאה, לפי הדיווחים, היא מחסנים מלאים של סוחרים מקומיים, מחבלים שאוכלים לשובע ובתי קפה שנפתחים מחדש.
מוקדם יותר החודש פורסם תיעוד של מנות עוף שחולקו בלב הרצועה, אך היום נפוץ תיעוד נוסף, חריג במיוחד: המתפ"ש הודיע בגאווה כי אתמול הוכנסו 2,000 מנות דם לרצועת עזה. מקור המנות אמנם איננו ישראלי, אך ישראל אפשרה את הכנסתן – לבית החולים נאצר, שבו פעל בעבר חמאס, ובו גם חוסלו פעילי הארגון, בהם מחליפו של ראש ממשלת חמאס בעזה והעיתונאי-המחבל שפלש ליישובים ביום הטבח.
לא ברור אם מנות הדם יסייעו גם לחטופים הישראליים שייתכן ומוחזקים באזור, אך התחושות קשות. יש מי שסבור כי הגיע הזמן להציב גבול למצב שבו חיילי צה"ל מסכנים את חייהם בעזה – ובאותו זמן ישראל מזינה את האויב בנשק, מזון, ועתה גם בדם.
לדבריהם, הקו האדום – כבר נחצה.
