שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר בריאיון למגישת חדשות 14 מגי טביבי ששודר היום (חמישי) ב"חדשות" כי ההבדל בין המלחמה של ישראל נגד איראן למלחמה מול חמאס היא שארגון הטרור העזתי – לא ניתן להרתעה בדרך דיפלומטית אלא צבאית בלבד. "אי אפשר להרתיע אותו באמצעות אכיפה, הוא ארגון פנאטי", טען כ"ץ.
לדבריו, בעוד המערכה בין ישראל לחיזבאללה והמערכה מול איראן הסתיימו שתיהן בהסכם הפסקת אש, מול ארגון הטרור חמאס לא ניתן ליישם הסכם דומה. "למה אתם הצלחתם באיראן תוך שבועיים? למה בלבנון הצלחתם להפסקת אש? כי החמאס שונה מהם", הסביר, "לאיראן יש לה מה להפסיד, לחזבאללה יש לו מה להפסיד, אנחנו מנסים להרתיע, מרתיעים באכיפה. החמאס, אי אפשר להרתיע אותו באמצעות אכיפה, הוא ארגון פנאטי".

ההצלחה באיראן והעקיצה לגלנט: הריאיון המלא עם ישראל כ"ץ
הוא המשיך: "הוא לא אכפת לו מהאנשים שלו, חוץ מעצמו. הוא מוכן שימותו עוד 100 אלף. ויש שם חטופים. ולכן אי אפשר לפעול שם בעוצמות ובשיטות, הלוואי, אם החטופים".
כ"ץ הדגיש את מטרת הלחימה: "אנחנו נכריע את חמאס", והוסיף, "מרגע שנכנסתי לתפקידי, שינינו את הגישה כלפי עזה, במובן של כוח אש גדול לפני הכוח המתמרן, אבל נשארים במקומות שאנחנו כובשים שם. לא כמו קודם הכניסות והיציאות. היום ברפיח יש חיל צה"ל, בח'אן יונס אנחנו קרובים במקומות אחרים. זאת אומרת, זו דרך להכניע, לא שאתה יוצא והם עוד פעם באים וחוזרים לאותו מקום".
"זו שיטת פעולה אחרת", הסביר.
