שר הביטחון ישראל כ"ץ העניק הערב (חמישי) ריאיון למגי טביבי בחדשות 14, לראשונה מאז סיום מבצע "עם כלביא". כ"ץ התייחס בהרחבה לתוכנית ההגירה מרצון של העזתים מהרצועה.
לדבריו, התוכנית נמצאת בשלבי הקמה, אך הפוטנציאל להצלחתה תלוי במעורבות אמריקנית. "נשיא ארצות הברית הכריז הכרזה, מיד הקמנו מנהלת, שפועלת אמנם בקנה מידה מצומצם כרגע – אך בונה תשתית משמעותית להמשך", אמר כ"ץ.

כ"ץ הדגיש כי הפתרון האמיתי מצריך שיתוף פעולה מדיני רחב: "השינוי הגדול יכול לבוא רק באמצעות ראש הממשלה שעוסק בזה באופן אישי, ובשיתוף ארצות הברית. יש מדינות עם מאות מיליוני מוסלמים, מתקיימים איתן מגעים – אך רק ארה"ב יכולה לגרום להם לקלוט את המהגרים"
שר הביטחון קשר בין הצלחת המבצע הצבאי בעזה לבין קידום רעיון ההגירה: "ככל שנכבוש יותר בעזה ונשחרר אזורים, נדחוף את האוכלוסייה דרומה, למוואסי, ששם כבר שוהים כמיליון איש – ולא יהיה להם לאן לחזור כי לצורך הגנתנו אנחנו הורסים את המקומות האלה. לכן הרעיון למצוא להם מקום אחר בעולם יקבל תאוצה".

כ"ץ חזר והבהיר: "ישראל לא יכולה לעשות את זה לבד. כרגע פועלים בקנה מידה של מאות, אך אם רוצים להגיע לעשרות אלפים, מאות אלפים או יותר – זה יכול לקרות רק אם ארה"ב תיתן את הגיבוי הפוליטי והמעשי".
בסיכום דבריו הבהיר: "מדובר בפתרון האופטימלי. לא נוכל לאפשר לחמאס להמשיך להתבסס לידנו. אסור שיחיה כאן שכן כמו סינוואר".
