מאז אירוע טבח שבעה באוקטובר, דגל ישראל התנופף מעל בניין העירייה בניס. היום (חמישי) נאלץ ראש העיר כריסטיאן אסטורסי להוריד אותו, לאחר פסיקה של בית המשפט בצרפת בעקבות עתירות של מפלגת השמאל הרדיקלי במדינה, LFI.
בפוסט שפרסם באינסטגרם שלו, כתב ראש העיר: "מאז שבעה באוקטובר, מפלגת LFI מרבה באזכורים אנטישמיים והפכה את הדגל הישראלי לסמל שיש להשמיד. היום הם הצליחו בכך".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
"נאלצתי, בעקבות החלטת בית משפט, להסיר את הדגלים הישראלים מחזית בניין העירייה", המשיך אסטורסי, "אני מכבד ונענה באופן טבעי להחלטת הצדק במדינתי, אך אני מסרב להשוות בין תנועה איסלאמיסטית טרוריסטית לבין מחווה הומניטרית".
חרף החלטת בית המשפט, ראש העיר של ניס סירב להיכנע, ובמקום דגל ישראל אותו נאלץ להוריד, תלה בכניסה לבניין העירייה שלט ענק בצבעי כחול לבן, ועליהם תמונות החטופים שעדיין מוחזקים בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה. בנוסף, על השלט מופיעים תמונותיהם של שני בני ערובה צרפתים שמוחזקים בשבי באיראן.
בסרטון אותו פרסם באינסטגרם, ניתן לראות את אסטורסי מניף בגאווה את דגל ישראל, רגע לפני שנאלץ להוריד אותו, ולאחר מכן הסיר את הלוט מעת השלט ועליהם תמונות החטופים כמו גם – דגל ישראל עצמו. את הפוסט חתם במילים: "התנגדות למלחמת השחיקה האידיאולוגית שמובילה LFI!"
