שר החוץ גדעון סער הצטרף היום (חמישי) לקריאתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעניק חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי המשפט נגדו: "מעוות, בלתי סביר, מנוגד לתחושת הצדק הבסיסית. זוהי פגיעה במדינה וגם עינוי דין למדינה".
לדבריו, "זמן שבתביעה עמלו על הכנת החקירה הנגדית לראש הממשלה – נתניהו היה ממוקד בדיונים ובהכנות למערכה ההסטורית של ישראל באיראן. זכיתי להיות חלק מתהליך מרתק וממושך שבו התכנון הקפדני (הצבאי והמדיני), היצירתיות והתעוזה הביאו להישגים חסרי תקדים".
סער תיאר את הקושי הרב בניהול משפט במהלך לחימה: "במהלך החודשים הארוכים האלה נאלץ ראש הממשלה להתייצב מדי יום למסור את עדותו ב״משפט״ שכבר איבד מזמן כל ערך. משפט שנמשך מזה למעלה מחמש שנים (!) סביב ארועים שקרו לפני כעשור".
בזמן שבתביעה עמלו על הכנת החקירה הנגדית לראש הממשלה – נתניהו היה ממוקד בדיונים ובהכנות למערכה ההסטורית של ישראל באיראן.
זכיתי להיות חלק מתהליך מרתק וממושך
שבו התכנון הקפדני (הצבאי והמדיני), היצירתיות והתעוזה הביאו להישגים חסרי תקדים. על המערכה הזאת שניהלה ישראל מרחק רב…— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) June 26, 2025
בנוסף, שר החוץ תיאר את ההצעות שעלו לאורך השנים: "כבר לפני למעלה משנתיים הציעו השופטים לתביעה לשקול מחדש את האישום התקדימי והמופרך בשוחד עבור ״סיקור אוהד״. למעשה מאז ממשיכה התביעה את המשפט סביב הסיכוי להביא להרשעה בעבירת ״הפרת אמונים״ – עבירה עמומה שמזמן הייתה צריכה להימחק מספר החוקים, בוודאי בנוסחה הנוכחי".
"גם זה לא קרה. מאחר שהתביעה מסרבת לדון באף אחת מהדרכים שברשותה לסיום הסאגה הזאת – לא פלא שעולה הקריאה לחנינה" הדגיש סער, "אז כשנשיא ארצות הברית קורא לביטול המשפט או לחנינה – מישהו יכול לומר שהוא לא צודק?".
