הציוץ המפתיע של טראמפ הלילה על הצורך לבטל את משפטו של ראש הממשלה היה הרבה מעבר לתמיכה ללא סייג בו. הוא נשא בסופו חלק אופרטיבי – "ארה"ב הצילה את ישראל וארה"ב של אמריקה תציל את ביבי נתניהו" כשהוא קושר בין פעולתו נגד הגרעין האיראני לתיקי האלפים.
האם נשיא ארה"ב מתכוון לשלוח את מפציצי ה-B-2 שלו לגיחה נגד בתי המשפט בישראל או את אריות הים לחלץ את נתניהו מספסל הנאשמים? כנראה שלא.

אבל להגיד שהאיש הכי חזק בעולם לא יכול להתערב אופרטיבית בהליך משפטי זה גם לא נכון. הוא יכול להטיל סנקציות נגד תובעים ושופטים הקשורים למשפט בדומה לסנקציות שהטיל ביידן נגד מתיישבים ופעילי צו 9 שהתנגד להם פוליטית, או בדומה למה שהוטל על שופטי בית הדין הפלילי בהאג.

אלו יכולות להיות סנקציות משתקות משום שהן יכולות, בצורתן הקיצונית, לכלול לא רק איסור כניסה לארה"ב והקפאת נכסים, אלא סנקציות על כל מי שיבצע פעילות כלכלית עם אנשים אלו ולכן שום בנק או גוף כלכלי, או סתם אדם פרטי כמו מוכר דירה, בארץ או בעולם, לא ירצה להצטרף לרשימה השחורה הזו.
לטראמפ יש גם הצעה, סליחה הוראה – תנו לנתניהו חנינה מראש ותסיימו עם המשפט הזה. ולאחר מכן מגיע ה"אם לא" המרומז.
