גורם במערכת הביטחון האשים הבוקר (חמישי) בשיחה עם חדשות 14 את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בחוסר טיפול מספק בעניין הסיוע שמוכנס לרצועת עזה ומגיע לארגון הטרור הרצחני חמאס.
לדבריו, "למרות שרה"מ וסמוטריץ', שאחראי על מימון מרכזי החלוקה, ידעו כבר לפני מספר ימים שהסיוע ההומניטרי זולג לידי חמאס, ישיבה שנקבעה בנושא נדחתה. הרמטכ"ל אייל זמיר הודיע כי יקיים כל החלטה של הדרג המדיני – אולם למרות דחיפות העניין, השניים החליטו לדחות את הישיבה".

הגורם הביטחוני אמר זאת בעקבות מידע שהתקבל השבוע אצל ראש הממשלה ושר הביטחון ישראל כ"ץ, בנוגע להשתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה, השניים הנחו את מערכת הביטחון להציג תוכנית שתמנע את התופעה בתוך 48 שעות.
בהודעת דוברות משותפת לראש הממשלה ושר הביטחון נכתב: "בעקבות מידע שהתקבל היום לפיו חמאס משתלט שוב על הסיוע ההומניטרי שנכנס לצפון הרצועה וגונב אותו מהאזרחים, הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה״ל להציג בתוך 48 שעות תכנית פעולה למניעת השתלטות של חמאס על הסיוע".

למרות הביקורת החריפה בישראל, הסיוע ההומניטרי ממשיך לזרום לרצועה בהנחיית הקבינט המדיני-ביטחוני בזמן שהחטופים מקבלים מנות אוכל זעומות. ומוחזקים בתנאים קשים ביותר בשבי החמאס.
בזמן שהתקבלה ההחלטה, ח"כ חנוך מילביצקי הזהיר, כפי שאכן קרה, בריאיון לחדשות 14: "זו לא שאלה של ימין מימין לימין או משמאל לימין. זו שאלה פשוטה של עובדות: יש 2 גורמים ששולטים בשטח הרצועה – צה״ל וחמאס. כאשר אתה מאפשר העברת סיוע לשטח שלא בשליטת צה"ל אתה מעביר סיוע לחמאס. ככה פשוט".
