accessibility-icon
share-icon
צפו בדבריו של נצ"מ אייל הררי - מפקד ימ"ר צפון | צילום: דוברות המשטרה

סטודנט ערבי מהצפון נעצר בחשד לריגול עבור איראן

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ל סיון ה'תשפה (26.06.25)

33

18

like

7

dislike

חסן קאסם מוסא, בן 22, נעצר בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות, קשר עם גורמי מודיעין איראניים וביצוע משימות בהכוונתם • החקירה העלתה כי החשוד ביצע את המשימות על רקע הזדהות עם המתרחש ברצועת עזה • בעבור ביצוע העבירות הביטחוניות הערבי קיבל תשלום


סטודנט תושב דיר אלאסאד שבצפון נעצר בחשד שביצע משימות בהכוונת האיראנים בעבור תשלום, זאת על רקע הזדהותו עם המתרחש ברצועת עזה. כתב אישום יוגש כנגדו, כך פרסמו היום (חמישי) השב"כ והמשטרה.

בפעילות משותפת של שב"כ וימ"ר מחוז צפון במשטרת ישראל, נעצר במהלך חודש יוני 2025, בשאר חסן קאסם מוסא, בן 22, תושב דיר אלאסאד שבצפון, סטודנט למערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון, בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות שעניינן קשר עם גורמי מודיעין איראניים וביצוע משימות בהכוונתם.

maximize-image
images-count1+
איראן | צילום: שאטרסטוק

מהחקירה עלה כי מזה מספר חודשים, עמד מוסא בקשר עם גורם איראני וביצע משימות בהכוונתו. בנוסף לכך, ביצע מספר משימות ביטחונית שאת פרטיהם קיבל ממפעילו האיראני, בהן ניסיון פגיעה בדמות, פיזור מסמרים על כביש ראשי בבאר שבע ועידוד השיח המפלג.

בתום חקירת הפרשה שניהלו בחודש האחרון בשירות הביטחון הכללי ובמחוז צפון של המשטרה, פרקליטות מחוז דרום צפויה להגיש נגדו כתב אישום חמור.

נצ"מ אייל הררי מפקד ימ"ר צפון התייחס לפרשה החמורה ואמר: "האיש הזה למעשה חבר לגורמים איראניים, גויס על ידי גורמים איראניים, והם אלו שלאחר הגיוס שלו שלחו אותו לבצע פעולות כנגד מדינת ישראל, כנגד אושיות השלטון, פעולות אשר במסגרתן האיש הזה קיבל כסף מהגורמים האיראניים, הגורמים המגייסים אותו, באמצעות מטבעות קריפטו.

"האיראנים ביקשו ממנו לבצע מספר פעולות שהיה בהן כדי לפגוע בביטחון הציבור במדינת ישראל. מה שעשה אותו מגויס, אותו תושב ישראלי, למעשה הוא אסף בשליחותם של הגורמים המגייסים האיראניים, הוא אסף צינורות והכין סוג של מטענים, צינורות עם ברזלים ומסמרים, ופיזר אותם ברחובות ראשיים, בכבישים ראשיים, מתוך מטרה לייצר תאונות דרכים וכאוס בחברה הישראלית".

maximize-image
images-count1+
המטבע האיראני | צילום: שאטרסטוק

"מסירת מידע לאויב, גם אם נראה כמידע שולי, מסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. גופי הביטחון במדינת ישראל ימשיכו לפעול לאיתור וסיכול פעילות טרור וריגול המבוצעות על ידי אזרחים ישראלים בעבור האויב ובשליחותו, ויפעלו למצות את הדין אל מול כל המעורבים בפעילות, זו מבלי שהדבר יפגע ברוב הנורמטיבי בחברה", נמסר מהשב"כ ומהמשטרה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News