אני לא מומחה למשפט פלילי, אבל כל משפטן עם היגיון בריא, אשר קצת מתעמק בתיקי נתניהו, מבין שאין שם כלום: אין שוחד בתיק 4000, השופטים כבר רמזו; כל סיפור "שרשרת האספקה" של סיגרים ושמפניה בתיק 1000 כבר הופרך בבית משפט; ותיק 2000 הוא תיק סופר תקדימי וחלש מאוד מבחינה משפטית.
כל משפטן פלילי הגון צריך לומר: זה תיק תקדימי, זה לא מסוג התיקים שמחילים על ראש ממשלה מכהן, זה תיק שתכליתו להוריד את ראש הממשלה ולא באמת להיות נדון בבית משפט. כל שופטי בית המשפט המחוזי – כולם מומחים במשפט פלילי – מבינים זאת היטב. אין דבר שהם היו רוצים מכל, שהכתם של כתיבת פסק דין בתיק הזה לא יידבק אליהם.

במובן הזה טראמפ נותן הזדמנות ליוריסטוקרטיה, שתפרה את התיק הזה, לרדת מהעץ. כי אחד מהשניים יקרה – או שבית המשפט יזכה את נתניהו, ואז תהיה הצדקה להגיש כתב אישום חמור ביותר כנגד כל מי שהיה מעורב בתפירה וחתר בכך תחת הדמוקרטיה הישראלית.
אופציה נוספת – שבית המשפט ירשיע את נתניהו בעבירה האלסטית של הפרת אמונים, רק כדי להציל את הפרקליטות, ואז הכתם יידבק עליהם לעולמי עולמים, והם ירשמו בספר ההיסטוריה כשופטים חסרי עמוד שדרה, ששירתו את הדיפ סטייט; ויעמידו את עצמם גם בסכנת סנקציות של ממשל טראמפ.

ואני תוהה – איפה המרצים לדיני עונשין ולדיון פלילי בפקולטות למשפטים? ההשחתה שהתרחשה בתחום המשפט החוקתי כבר ברורה לאחר שכנופיית "פורום המרצים למען היוריסטוקרטיה" השחיתה פוליטית מהיסוד את הפקולטות למשפטים.
אבל איפה פרופ' אורן גזל, מומחה למשפט פלילי ככיהן כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה? איפה המרצים האחרים? מפרופ' קרמניצר, מומחה במשפט פלילי שיצא בעבר בתוקף כנגד העמדה לדין בגין העבירה העמומה של הפרת אמונים, אין לי כבר כל ציפיות. הוא עבר השחתה פוליטית כה קיצונית, שזה יהיה מוגזם לצפות ממנו לטיפת יושרה אקדמית ואינטלקטואלית.
את הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות יש לסגור. ההשחתה הפוליטית שהן עברו היא כה קיצונית עד שלא ניתן להצילן יותר. הן רקובות מהיסוד. ואנחנו צריכים לממן את השחיתות הזו.
