accessibility-icon
share-icon
צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

זעם על אלוף הפיקוד: ״חרפה, לוחמים ואזרחים היו בסכנת חיים״

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

80

20

like

5

dislike

עשרות אזרחים ישראלים הציתו רכוש בכפר מאלכ, ובעקבות כך התפתח עימות עם מחבלים שכלל יידוי אבנים וירי לעבר כוחות הביטחון • קצין צה"ל נפצע באורח קל, חמישה מתיישבים נעצרו, ובירי של כוחות צה"ל לעבר מקורות האש זוהו פגיעות • קצינים בכירים מותחים ביקורת חריפה על נוסח הודעת דובר צה"ל ואלוף פיקוד מרכז אבי בלוט


דובר צה"ל עידכן לפני זמן קצר הערב (רביעי) כי עשרות אזרחים ישראלים הציתו רכוש בכפר מאלכ שבחטיבת בנימין. במקום התפתח חיכוך בינם לבין מחבלים אשר כלל יידוי אבנים הדדי. עם קבלת הדיווח קפצו כוחות צה״ל ומשטרה למרחב האירוע ופעלו על מנת לפזר את החיכוך.

כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע קצין צה״ל באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ולא נזקק לפינוי לבית החולים. לאחר מכן מספר מחבלים ביצעו ירי מעומק הכפר ויידו אבנים לעבר הכוחות, אשר פתחו באש לעבר מקור הירי וזורקי האבנים. זוהו פגיעות ועלה כי ישנם מספר פצועים והרוגים. חמישה מתיישבים נעצרו במהלך האירוע והועברו להמשך טיפול משטרת ישראל.

כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מוסר כי קצינים בכירים בפיקוד מרכז זועמים על הודעת דובר צה״ל בעניין: ״נראה שצד אדום ניסח להם את ההודעה, בושה וחרפה, לוחמים ואזרחים היו תחת סכנת חיים״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News