יממה לאחר התקרית הקשה בחאן יונס בה נפלו שבעה מלוחמי גדוד 605, צוות הקרב של חטיבה 188, הפועל תחת אוגדה 36, ממשיך במשימתו המבצעית במרחב. האבל הכבד על נפילת הלוחמים מלווה בנחישות להמשיך ולהילחם להשגת יעדי המלחמה.

מהתחקיר מסתמן: המחבל טיפס על הנגמ"ש והשליך מטען פנימה
מפקד גדוד 605, שאיבד שבעה מלוחמיו, פנה אל פקודיו במסר כואב אך חדור רוח לחימה: ״אתמול, איבדנו שבעה מטובי לוחמי הגדוד – מתן, ניב, רונאל, רונן, שחר, מעיין ברוך ואלון ז״ל. צוות לוחמים שפעל באומץ חרף הסיכונים, שלנגד עיניו ערכי הגנה על המולדת וחובה לחטופים״.
במקביל לאבל, הפעילות המבצעית של החטיבה נמשכת בעוצמה. מאז תחילת "מבצע מרכבות גדעון" במרחב חאן יונס, השמידו כוחות החטיבה למעלה מ-300 תשתיות צבאיות של ארגוני הטרור, הן מעל הקרקע והן בתת-קרקע. בין התשתיות שהושמדו ניתן למצוא פירי מנהרות, משגרים ומבנים ממולכדים שנועדו לפגוע בכוחות.
בנוסף, במהלך הפעילות, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים בלחימה מהקרקע ובסיוע אווירי, ואיתרו מצבורי אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגוני הטרור.
בצה"ל מדגישים כי צוות הקרב החטיבתי 188 ממשיך לפעול בנחישות ברצועת עזה, מתוך מחויבות עמוקה למשימה ולמען ביטחון אזרחי מדינת ישראל.
