אחרי מבצע "עם כלביא" שהשמיד לאיראן יכולות של איום קיומי על ישראל, ובעוד אנחנו ממשיכים לקלף יכולות מחיזבאללה ולשמור על גבול ישראל סוריה, רצועת עזה חוזרת להיות הזירה המרכזית.
ביממה האחרונה אירע אסון כבד ברצועה, שבו נפלו שבעה מטובי בנינו. זוהי תזכורת נוספת ללחימה עצימה בכמה גזרות והמחיר ששילמנו. רגע לפני שנכנסים לעזה בכל הכוח, בוא נראה מהי תמונת המצב בגזרה הדרומית ומהם האתגרים ללחימה שם.
ראשית, כרגע פועלים ברצועה ארבע אוגדות חלקיות. כל אוגדה מורכבת מכמה צוותי קרב חטיבתיים. הדבר הראשון שהקבינט צריך להורות לצה"ל זה להכניס אוגדה נוספת ולעבות את כל האוגדות – ואז ללכת לפי תוכנית המלחמה של ביתור הרצועה לפחות לעוד שני חלקים, ולכיבוש על בסיס מודל ציר מורג ורפיח.

האסון הקשה ברצועה: 7 לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען בח'אן יונס
בתוך כך, הסיוע ההומניטרי ממשיך להיכנס לרצועת עזה ובחסות המלחמה באיראן אף התרחב משמעותית. יש כבר ארבע נקודות חלוקה וכעת מופעל לחץ כבד של הפרקליטות הצבאית לפתוח עוד נקודה בצפון הרצועה.
כמו כן, יש את אתגרים נוספים. הרצועה אחרי הפסקת אש ונסיגת כוחותינו, חמאס הצליח למלכד מבנים רבים. ראינו את זה לאחרונה בכמה תקריות, שני מבנים ממולכדים, פיר מנהרה ממולכד וציר נסיעה ממולכד. לזה הצטרף אירוע קשה מאוד אתמול עם מחבל שמגיע עד מרחק נגיעה מנגמ"ש, טומן מטען וכתוצאה מכך שבעה מלוחמינו נפלו באסון הקשה.
בכל האירועים הללו יש מעל 25 נפגעים, הרוגים ופצועים. צה"ל צריך לחשב מסלול מחדש, אחרת אנחנו נמשיך ליפול למלכודות.
