החלטתו של מפקד האוגדה, תא"ל מורן עומר, להורות לכוחותיו לסגת מזירת היתקלות בעוד אחד מכליו נמצא תחת אש מחבלים, עוררה ביקורת נוקבת בתוך הצבא, לרבות מפקודיו של המפקד עצמו.
האירוע החל כאשר חפ"ק של מפקד האוגדה נע בשני נגמ"שים מסוג נמר. במהלך התנועה, אחד הכלים ספג פגיעת טיל נ"ט והותקף בירי מנשק קל. כתוצאה מהירי, קצין האג"ם של האוגדה, שהיה בתוך הכלי הפגוע, נפצע באורח קל.
בנקודה זו, באופן שמעורר תמיהה, הורה תא"ל עומר לכוחותיו לסגת מהמקום – החלטה שהתקבלה בעוד המחבלים ממשיכים לירות על הנמר הפגוע. ההחלטה גררה ביקורת קשה. גורם צבאי בכיר שהתייחס לסרטון המתעד את האירוע, לא חסך במילים קשות ותיאר את תחושותיו באופן חד משמעי. "זהו תיעוד מביש, שלא מוסיף כבוד לצה"ל, בלשון המעטה", אמר הקצין הבכיר.
לדברי אותו גורם בכיר, מפקד האוגדה היה מחויב לפעול אחרת לגמרי. "מפקד האוגדה היה מחויב לדרוס את המחבלים אם היו קרובים מדי, או לכל הפחות לפתוח עליהם באש באמצעות המקלע שעל הנמר", הדגיש הגורם. הקצין הבכיר סיכם את דבריו בקביעה נחרצת המשקפת את חומרת המעשה בעיני הדרג הפיקודי: "כך לא מצופה מקצין בדרגתו לפעול בשדה קרב".
