accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

ביקורת חריפה בצה"ל על מפקד אוגדה 36 שהורה לסגת במהלך התקלות

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

89

13

like

7

dislike

קצין בכיר בצה"ל תוקף בחריפות את תפקודו של תא"ל מורן עומר, שהורה לכוחו לנתק מגע בזמן שמחבלים יורים על הנמר של קצין האג"ם שלו: "היה מחויב לדרוס אותם או לפתוח באש" • צפו בתיעוד המביש


החלטתו של מפקד האוגדה, תא"ל מורן עומר, להורות לכוחותיו לסגת מזירת היתקלות בעוד אחד מכליו נמצא תחת אש מחבלים, עוררה ביקורת נוקבת בתוך הצבא, לרבות מפקודיו של המפקד עצמו.

האירוע החל כאשר חפ"ק של מפקד האוגדה נע בשני נגמ"שים מסוג נמר. במהלך התנועה, אחד הכלים ספג פגיעת טיל נ"ט והותקף בירי מנשק קל. כתוצאה מהירי, קצין האג"ם של האוגדה, שהיה בתוך הכלי הפגוע, נפצע באורח קל.

התיעוד המביש שפורסם על ידי מחבלי חמאס

בנקודה זו, באופן שמעורר תמיהה, הורה תא"ל עומר לכוחותיו לסגת מהמקום – החלטה שהתקבלה בעוד המחבלים ממשיכים לירות על הנמר הפגוע. ההחלטה גררה ביקורת קשה. גורם צבאי בכיר שהתייחס לסרטון המתעד את האירוע, לא חסך במילים קשות ותיאר את תחושותיו באופן חד משמעי. "זהו תיעוד מביש, שלא מוסיף כבוד לצה"ל, בלשון המעטה", אמר הקצין הבכיר.

לדברי אותו גורם בכיר, מפקד האוגדה היה מחויב לפעול אחרת לגמרי. "מפקד האוגדה היה מחויב לדרוס את המחבלים אם היו קרובים מדי, או לכל הפחות לפתוח עליהם באש באמצעות המקלע שעל הנמר", הדגיש הגורם. הקצין הבכיר סיכם את דבריו בקביעה נחרצת המשקפת את חומרת המעשה בעיני הדרג הפיקודי: "כך לא מצופה מקצין בדרגתו לפעול בשדה קרב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News