נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) במהלך נאום שנשא בוועידת נאט"ו למתקפה שתכננה ישראל לאחר הפרת הפסקת האש של איראן, וציין: "היו 52 מטוסים בדרך – והחזירו אותם".
בנוסף, הנשיא טראמפ העלה את נושא המשא ומתן עם הרפובליקה האסלאמית, והדגיש כי "אולי נחתום עם האיראנים על הסכם, ואולי לא. לא נוותר בעניין הסנקציות".
בתוך כך, לאחר הפרת הפסקת האש, שר הביטחון ישראל הודיע כי "הנחיתי את צה"ל להגיב בעוצמה על הפרת הפסקת האש על ידי איראן בתקיפות עצימות נגד מטרות משטר בלב טהרן".

אולם לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית, כוחותינו אתר מכ"ם באיראן בלבד, ורוב מטוסי חיל האוויר חזרו לשטח הארץ.
במהלך הצהרה שהעניק לתקשורת לפני שהמריא לפגישת ראשי מדינות של נאט"ו, טראמפ ציין כי "שוחחתי עם נתניהו, ועם כולם וביקשתי מישראל להירגע – שמעתי שבישראל כועסים בגלל טיל שלא פגע באף אחד. אני הולך לראות אם אני יכול לעצור את זה".
