accessibility-icon
share-icon
 המתקן בפורדו לאחר ההפצצה האמריקאית | צילום: MAXAR
המתקן בפורדו לאחר ההפצצה האמריקאית | צילום: MAXAR

בלשכת רה"מ מאשרים: "התקיפה בפורדו הפכה את המתקן לבלתי שמיש"

רבקה שורק

רבקה שורק

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

2

13

like

1

dislike

לאחר ההודעה של הבית הלבן, בלשכת ראש הממשלה אישרו: "התקיפה של ארצות-הברית על פורדו הרסה את התשתית הקריטית של האתר והפכה את מתקן ההעשרה לבלתי-שמיש"


משרד ראש הממשלה אישר היום (רביעי) את ההודעה שפורסמה הוועדה לאנרגיה אטומית: "התקיפה של ארצות-הברית על פורדו הרסה את התשתית הקריטית של האתר והפכה את מתקן ההעשרה לבלתי-שמיש".

לדברי הלשכה, "אנו מעריכים שהתקיפות האמריקניות על מתקני הגרעין של איראן, בשילוב עם התקיפות הישראליות על מרכיבים אחרים בתכנית הגרעין הצבאית של איראן, הסיגו לאחור את יכולתה של איראן לפתח נשק גרעיני בשנים רבות. הישג זה יישמר אם איראן לא תקבל גישה לחומר גרעיני".

הכור הגרעיני בנתנז לאחר הפצצה אמריקנית |
maximize-image
הכור הגרעיני בנתנז לאחר הפצצה אמריקנית | קרדיט: MAXAR

זאת לאחר שהבית הלבן פרסם את ההודעה מהוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל, שבה נכתב כי התקיפה האמריקנית והישראלית על איראן "דחקה לאחור את יכולתה של איראן לפתח נשק גרעיני בשנים רבות".

כזכור, מוקדם יותר הבוקר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טען בוועידת נאט"ו כי לאחר התקיפה האמריקאית בפורדו, סוכנים ישראלים ביקרו במתקן וגילו הרס מוחלט: "הם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News