נתוני חברת שב"א שפורסמו הערב (רביעי) מצביעים על זינוק חד בהוצאות הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, בעקבות הסרת מגבלות פיקוד העורף והחזרת המשק לשגרת פעילות. בין השעות 8:00 ל־14:00 נרשמו במערכות שב"א הוצאות בסך כולל של 848.43 מיליון ש"ח.

מדובר בעלייה של 47% לעומת יום רביעי שעבר, ה-18 ביוני, שבו עמדו ההוצאות בשעות המקבילות על 577.11 מיליון ש"ח בלבד – אז עדיין חלו מגבלות נרחבות על פעילות המשק. על פי שב"א, מדובר באות לחזרה הדרגתית של הציבור להרגלי הצריכה שאפיינו את תקופת היציבות.
היקף ההוצאות היום גבוה גם ב-2.3% מהנתונים שנרשמו ביום רביעי שלפני שבועיים, ה-11 ביוני, בטרם פתיחת מבצע "עם כלביא". אז עמדו ההוצאות בשעות אלו על סכום של 829.15 מיליון ש"ח.
