accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

רה"מ נתניהו: "אילו חשבנו שהמשטר היה קורס - היינו ממשיכים"

מוטי קסטל

מוטי קסטל

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

7

18

like

0

dislike

ראש הממשלה חשף בישיבת הממשלה את ההערכה האסטרטגית מאחורי הפעולות מול טהרן, והבהיר: "הפיכה צריכה לבוא מבפנים" • לדבריו, המשטר האיראני חושש מהעם שלו יותר מאשר מישראל. במקביל, הצביע נתניהו על חלון הזדמנויות לנורמליזציה עם סעודיה ומדינות נוספות


ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) בישיבת הממשלה הערכה אסטרטגית נדירה בנוגע למדיניות ישראל כלפי איראן, והסביר את גבולות הפעולה. "זה לא שאם היינו ממשיכים עוד כמה ימים המשטר היה קורס", אמר נתניהו, והוסיף בהצהרה חדה: "כי אם זאת הייתה ההערכה, היינו עושים את זה".

בדבריו, שרטט נתניהו את ההיגיון המנחה את ישראל, לפיו המטרה המרכזית היא ערעור המשטר האיראני, אך הפלתו הסופית חייבת להגיע מהכוחות הפנימיים במדינה. "חשבנו שחשוב לערער את המשטר בזמן שיש לנו", הסביר. "הפיכה כזאת צריכה לבוא מבפנים".

רה"מ בישיבת הממשלה: "ההצלחה מול איראן חיזקה את הכלכלה"

רה"מ בישיבת הממשלה: "ההצלחה מול איראן חיזקה את הכלכלה"

6
25.06.25|מוטי קסטל

לדברי ראש הממשלה, נקודת התורפה הגדולה ביותר של המשטר בטהראן היא חוסר הלגיטימציה שלו בעיני אזרחיו. "רוב הציבור באיראן מאס ברודנות הזאת", קבע. "המשטר, יותר ממה שהוא מפחד מישראל, מפחד מהעם שלו".

נתניהו השווה את האיום האיראני ל"סרטן" והדגיש את החשיבות בטיפול בשלוחותיו, כמו החות'ים בתימן. "צריך להבטיח שהסרטן הזה לא יחזור אחרי שעקרנו אותו", אמר, והבהיר כי המטרה ארוכת הטווח היא למנוע מהמשטר האיראני "לחזור לאיתנו".

לצד המדיניות התקיפה מול ציר הרשע, הצביע ראש הממשלה על הזדמנויות מדיניות משמעותיות שנוצרו באזור. "אנחנו רוצים גם לנצל את ההזדמנויות השונות שנוצרו כאן", אמר, והתמקד בפרס הגדול – נורמליזציה עם ריאד. "כולם מדברים על סעודיה", ציין, אך רמז כי האופק רחב יותר: "יש גם עוד מדינות, חלקן מעבר למרחב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News