accessibility-icon
share-icon
 חמ"ל אמ"ן, ארכיון | צילום: דובר צה"ל
חמ"ל אמ"ן, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

אושרה בקריאה שלישית הארכת סמכות צה"ל ושב"כ לחדור למצלמות

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

2

like

0

dislike

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית להאריך עד לסוף שנת 2025 את הוראת השעה המסדירה את סמכויות צה"ל ושב"כ לביצוע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת • זאת, נוכח החשש הממשי מפני גישה של האויב למידע המופק במצלמות הפזורות ברחבי המדינה


ברקע המשך המלחמה, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק "הסמכת צבא הגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי לביצוע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת ופעולה בו" כהוראת שעה. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 4 מתנגדים.

לפי הצעת החוק, מוצע להאריך את תוקפה של הוראת השעה המסמיכה את צבא הגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי לביצוע חדירה לחומר מחשב המשמש להפעלת מצלמה נייחת וכן ביצוען של פעולות בו, עד ליום י"א בטבת התשפ"ו (31 בדצמבר 2025).

maximize-image
חשש מריגול נגדי | צילום: אילוסטרציה, דובר צה"ל

לפי הוראת השעה, ראש חטיבת ההגנה בסייבר בצה"ל, או קצין אחר בדרגת אלוף משנה מחטיבת ההגנה בסייבר, יהיה רשאי לאשר רשימת מחשבים המשמשים להפעלת מצלמות נייחות, שניתן יהיה לבצע חדירה לחומר מחשב הנמצא בהם ולבצע בו פעולה, המוגדרת כ"מחיקה, שינוי או שיבוש של חומר מחשב או הפרעה לשימוש בו".

סמכות זו של ראש החטיבה היא רק אם החדירה והפעולה חיוניות לצורך סיכול או מניעה של גישה למידע חזותי המופק ממצלמה נייחת, "שיש בה כדי לסכן באופן ממשי את ביטחון המדינה או את רציפות התפקוד המבצעי של צה"ל בקשר לפעולות במסגרת "חרבות ברזל", אם החדירה נדרשת באופן מידי ודחוף, ואם לא ניתן להשיג את אותה המטרה בדרך אחרת שפגיעתה בזכויות פחותה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כעת, בשים לב להימשכות הלחימה, הערכת גורמי המקצוע היא שקיים בעת הזו צורך ביטחוני בהמשך מתן הסמכויות הנתונות בחוק לצה"ל ולשב"כ, ולשם כך נדרש להאריך פעם נוספת את תוקפו של החוק".

עקבו אחרינו גם ב-Google News