יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עורר היום (רביעי) סערה לאחר שהתבטא בפתח ישיבת הוועדה נגד המשך הלחימה ברצועת עזה ברקע האסון הקשה בח'אן יונס. "לא מבין עד לרגע זה על מה אנחנו נלחמים, לאיזה צורך – מה הולכים לעשות שם כשחיילים נהרגים כל הזמן", אמר גפני.
לדבריו, "היה צריך איזה טראמפ אחד אצלנו כאן שיגיד, 'מחזירים את החטופים, מפסיקים את כל הדברים האלה וחוזרים למצב נורמלי', אבל כנראה שעוד לא זכינו". דבריו של גפני עוררו תגובות חריפות מצד שותפיו לקואליציה.
ח"כ משה גפני נגד המשך המלחמה בעזה: "לא מבין עד לרגע זה על מה אנחנו נלחמים, לאיזה צורך – מה הולכים לעשות שם כשחיילים נהרגים כל הזמן. היה צריך איזה טראמפ אחד אצלנו כאן שיגיד, 'מחזירים את החטופים, מפסיקים את כל הדברים האלה וחוזרים למצב נורמלי', אבל כנראה שעוד לא זכינו"… pic.twitter.com/179DUIIiv3
— ערוץ כנסת (@KnessetT) June 25, 2025
מפלגת עוצמה יהודית הוציאה גינוי: "דבריו של חה״כ משה גפני, שמזכירים אמירות דומות של איש השמאל הקיצוני משה יעלון, פוגעים בביטחון ישראל ובמשפחות הנופלים הגיבורים".
ח"כ משה סעדה תקף בחריפות: "ח״כ גפני, אם קשה לך להבין על מה אנחנו נלחמים בעזה, אני מציע לך לחזור ולצפות בסרט הזוועות של ה-7.10. הילדים שלי וכל שאר גיבורי ישראל שנלחמים בעזה מבינים באופן ברור על מה הם נלחמים: לעולם לא נשלים שוב עם קיומו של ארגון מרצחים נאצי על גבולותינו".

עוד הוסיף סעדה: "אם אתה מרשה לעצמך להתבטא כך ועוד ביום כזה – אתה צריך להתבייש".
