דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת והתייחס לסיום המערכה באיראן, לתקרית הקשה בח'אן יונס שבה נהרגו שבעה חיילים וכן לפעילות צה"ל בגזרות השונות.
בפתח דבריו, דפרין התייחס למותם של שבעה לוחמים ברצועה: "זהו בוקר קשה וכואב לכל עם ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות ברגעים הקשים האלו. אין מילים שיוכלו לתאר את הכאב שלכם. הלב והמחשבות שלנו איתכם".

דובר צה"ל סיפר כיצד התקרית התרחשה והדגיש כי המחדל יתוחקר: "גדוד 605 הוא חלק מצוות הקרב החטיבתי 188. הם פועלים בשבועות האחרונים בהתקפה ובהתקדמות במרחב ח'אן יונס. כוחות הגדוד מבצעים התקפות על יעדי טרור, מאתרים ומשמידים פירים ומנהרות ומחסלים מחבלים.
"אתמול אחר הצהריים, במהלך פעילות מבצעית, הוצמד מטען על רכב משוריין מסוג פומה של כוחות החטיבה. כתוצאה מכך הרכב המשוריין עלה באש. נשלחו כוחות חילוץ ומסוקים לנקודה. הם ביצעו ניסיונות לחלץ את הלוחמים, אך ללא הצלחה. מדובר באירוע מורכב שעדיין מתוחקר. כשיסתיים התחקיר נציג אותו קודם כול למשפחות ואחר כך לציבור. זו החובה שלנו".

לאחר מכן דפרין דיבר על הפסקת האש עם איראן וסיום הלחימה: "מדובר במבצע שאליו צה"ל נערך לאורך שנים, החל מהתכנון ועד לבניית היכולות שאפשרו להוציאו לפועל. זאת לצד הניסיון המבצעי שנצבר במהלך המלחמה, שאפשר לייצר תוכנית מפורטת ומעמיקה.
"בחודשים האחרונים זיהינו התקדמות משמעותית בתוכנית הנשק הגרעיני ותוכנית הטילים של המשטר האיראני. מתוך הבנה שאנחנו עומדים בפני נקודת אל-חזור, אגף המבצעים, אגף המודיעין וחיל האוויר, בהנחיית הרמטכ"״ל, האיצו וקידמו את התוכנית והיכולות כך שיצאו לפועל באופן מיטבי ובזמן קצר".

דפרין ציין את ההצלחה המבצעית באיראן: "ב-12 הימים האחרונים הגענו להישגים משמעותיים. פגענו ביכולות הצבאיות של המשטר האיראני, שאותן הוא בנה לאורך שנים במסגרת התוכנית שלו להשמדת ישראל. כל פעולות המבצע, ממכת הפתיחה ועד להשלמתו, בוצעו בסנכרון בין כל האגפים, הזרועות והחילות בצה"ל.
"משרתי צה"ל בסדיר ובמילואים, ביחידות המודיעין, בטייסות, באגף המבצעים, פעלו ברעות ובשותפות למען המטרה החשובה, הסרת האיום הקיומי על מדינת ישראל. עוד מוקדם נסכם את תוצאות המבצע. היצירתיות, התעוזה והדיוק בתכנון ובביצוע של המתכננים באגף המבצעים, החוקרים באגף המודיעין והמבצעים בחיל האוויר ידוברו עוד שנים רבו".

עם זאת דובר צה"ל ציין כי ישראל ממשיכה לעקוב אחר הדברים: "גם בשעה זו אנחנו שומרים על כוננות ומוכנות גבוהה להסרת האיומים על מדינת ישראל ולביצוע פעולות הגנה והתקפה. משימותינו בזירות הלחימה השונות לא תמו. פעלנו ונמשיך לפעול למען עתידנו, עתיד ילדינו ועתיד נכדינו".
דפרין הדגיש כי שינוי מפת האזור אצל הזירות הקרובות אלינו, סוריה, לבנון ועזה השפיע באופן ישיר על הצלחת מבצע "עם כלביא: "אני חושב שאחד ההישגים המשמעותיים ביותר של המבצע הזה הוא הפגיעה ברשת הפרוקסים, השלוחים של איראן, סביבנו. הרי הם בנו במשך שנים תוכנית לבניית טבעת אש סביב ישראל, מימנו וחימשו את חיזבאללה, את חמאס בעזה, את כתב חיזבאללה בעיראק, את החות'ים בתימן".

כאשר נשאל מה מידת הפגיעה באתרי הגרעין באיראן, והאם תוכנית הגרעין אכן הושמדה? דפרין השיב: "אנחנו עמדנו בכל יעדי המבצע כפי שהוגדרו לנו, ואפילו בצורה טובה יותר ממה שחשבנו, באופן מיטבי. אני אומר את זה בצניעות, כי עדיין מוקדם לקבוע את הדברים, אנחנו חוקרים ובודקים. את התוצאות של הפגיעות שלנו בכל המערכת, הפאזל הזו, כפי שקראתי לו בעבר. המרכיבים השונים של תוכנית הגרעין ועוד.
"אני סומך על חוקרינו, חוקרי המודיעין באמ״ן, באגף המודיעין ובחיל האוויר. אני חושב שהם הוכיחו את עצמם כמדויקים בשבועות האחרונים. ואני יכול לומר כאן שההערכה היא שפגענו משמעותית בתוכנית הגרעין, ואני יכול לומר גם שהסגנו אותה למשך שנים, אני חוזר, למשך שנים לאחור. יש לנו את חוקרי המודיעין שלנו, ואני רוצה להשתמש באמירה של הגושפנקה המקצועית, מנכ"״ל סבב"א, רפאל גרוסי, שאמר אתמול שיש איראן שלפני המבצע הזה, איראן עם יכולת פריצה מהירה לנשק גרעיני, ואיראן שהיא רחוקה מפריצה לנשק גרעיני".
