עכשיו אחרי הניצחון המוחץ והקצר מול איראן איך מתעלים אותו לשקט ארוך שנים ולשינוי אזורי? מה ישראל רוצה במשא ומתן עם האמריקאים?
ישראל מבקשת להשיג שלושה הישגים עיקריים:
● אפס העשרה – אין יותר גרעין
● הפסקת יצור ופיתוח של תוכנית הטילים מעל 1,000 ק"מ
● הפסקת חימוש ומימון הטרור והפרוקסי
לישראל חשוב שמנגנוני הפיקוח יהיו אמריקאים (ולא למשל או"ם, צרפתים וכדומה).

ממה שאני מבין, האמריקאים רואים את הדברים עין בעין איתנו והגעה להפסקת אש היא הסכמה של האיראנים למתווים הכלליים האלה, למרות ההצהרות הלוחמניות כלפי חוץ. האיראנים ידועים כמובן בתחכום והונאה וצריך לראות שהדברים אכן קורים.
מה לא נקבל?
ישראל לא תקבל חופש פעולה כמו בלבנון וסוריה בו נפציץ כל אימת שנמצא בנית תשתית מאיימת. זה לא אפשרי מהמון סיבות, אבל אחת מהן, שהאירנים עדיין יכולים לשתק לנו את המשק בטיפטופי טילים בליסטיים. גם אם יכולתם בנושא נפגעה קשה.

ודבר אחרון שלא נאמר אבל מורגש מאחורי הקלעים. למרות הגינויים כלפי חוץ של מדינות ערב המתונות, ישנו סיפוק עצום ואנחת רווחה משכנים רבים שלנו על תוצאות המלחמה. בעיקר איחוד האמירויות וערב הסעודית. אבל גם מצרים, ירדן ומדינות נוספות.
ונקודה אחרונה ובזה נסיים – לעובדה שארה"ב הצטרפה לישראל לא רק בהגנה, בגב המדיני, בחימושים ובמודיעין, אלא לראשונה גם בהתקפה בזמן מלחמה, יש מרכיב עוצמה אדיר שמקרין על האזור ומכפיל את ההרתעה שיצר הניצחון המוחץ שהנחלנו על גדולת אויבנו.

עכשיו נסתכל רגע על התמונה הכוללת, ואני לא יכול שלא לתהות על משהו כמעט לא הגיוני שקורה פה: ככל שהאויב חזק יותר ואנו תופסים אותו ברצינות יותר, כך אנו משמידים אותו מהר יותר:
1. איראן האויבת הראשית – שבועיים
2. חיזבאללה הפרוקסי הראשי – חודשיים
3. חמאס עזה – שנה ושמונה חודשים ועדיין אין הכרעה (!)
זה הזמן להשלים את המלאכה. מספיק עם המריחות, מספיק עם נסיגות וכיבוש שג'עיה בפעם השביעית תוך תשלום במיטב בנינו. כיבוש הרצועה, הכרעה, שחרור חטופינו ומיטוט שילטון חמאס. אפשר וצריך לסיים עם זה.
וכשזה יקרה אכן נשנה את פני האזור לעשרות שנים קדימה. אם איראן תחדל לממן טרור סביבנו גם החות'ים ושאר הפרוקסי יגוועו לאיטם. אכן מזרח תיכון חדש
