accessibility-icon
share-icon
מארק קרני, ראש ממשלת קנדה | צילום: רויטרס
מארק קרני, ראש ממשלת קנדה | צילום: רויטרס

קנדה: כבר לא מאמינים שטראמפ רוצה להפוך אותנו למדינה ה-51

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

12

2

like

1

dislike

ראש ממשלת קנדה, מארק קרני, אמר כי נשיא ארה"ב כבר לא מעוניין להפוך את קנדה למדינה ה-51 • קרני הדגיש לא פעם כי השותפות הישנה וההדוקה בין קנדה לארה"ב "הסתיימה" • אולם, קרני נתן קרדיט לטראמפ ואמר כי הלחץ שלו על קנדה הוביל להגדלת הוצאות הביטחון של המדינה


ראש ממשלת קנדה, מארק קרני, אמר אמש (שלישי) כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבר לא מעוניין להפוך את קנדה למדינה ה-51. בתגובה לשאלת כריסטיאן אמנפור מ-CNN בשולי פגישת נאט"ו בהולנד, ציין קרני: "לא, הוא לא", והוסיף כי טראמפ "מעריץ את קנדה" וכי ייתכן שבעבר הוא "חמד" אותה.

זו אינה הפעם הראשונה שגורם רשמי הכריז על סיום רעיון הסיפוח. בבמאי, שגריר ארה"ב בקנדה, פיטר הוקסטרה, אמר ל-CBC כי טראמפ כבר לא מדבר על הפיכת קנדה למדינה ה-51. עם זאת, ימים לאחר מכן, טראמפ פרסם ברשתות החברתיות כי קנדה צריכה להפוך למדינה ה-51 כדי ליהנות ממערכת ההגנה מפני טילים שהציע.

maximize-image
טראמפ | צילום: רויטרס

קרני הדגיש לא פעם כי השותפות הישנה וההדוקה בין קנדה לארה"ב "הסתיימה". הוא חיזר אחר שותפים אירופאים כמו בריטניה וצרפת ושיתף פעולה עם אוסטרליה על מערכות מכ"ם חדשות לאזור הארקטי הקנדי. עם זאת, הוא ייחס לטראמפ קרדיט על דחיפת קנדה להגדיל את הוצאות הביטחון, במיוחד לעמידה ביעדי נאט"ו.

קרני אמר לאמנפור: "הנשיא מתמקד בשינוי יחסים דו-צדדיים… הוא דאג שכל החברות בנאט"ו, כולל קנדה, ישלמו את חלקן ההוגן. אני חושב שאנחנו עושים את זה עכשיו". קרני ציין כי הלחץ של טראמפ הוביל להגדלת הוצאות הביטחון של קנדה, מה שמאפשר לה לעמוד טוב יותר בדרישות ההוצאה של נאט"ו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News