צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי שבעה לוחמים בגדוד ההנדסה הקרבית 605, עוצבת 'ברק', נהרגו אתמול בתקרית קשה בעזה. שמות הלוחמים: סגן מתן שי ישינובסקי בן 21, מכפר יונה, סמ"ר רונאל בן-משה בן 20, מרחובות, סמ"ר ניב רדיע בן 20, מאליכין, סמל רונן שפירו בן 19, ממזכרת בתיה, סמל שחר מנואב בן 21, מאשקלון, סמל מעיין ברוך פרלשטיין בן 20, מאשחר. בתקרית הקשה נהרג חייל נוסף ששמו טרם הותר לפרסום.
באירוע נוסף, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית 605, עוצבת 'ברק' נפצע באורח קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחתו עודכנה.

כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח כי "האירוע קרה במרחב ח'אן יונס, כאשר מחבל מתועב ככל הנראה מצמיד מטען לרכב מסוג פומה, רכב של גדוד ההנדסה הקרבית 605. האירוע הזה התרחש לאחר מספר אירועים שמחבלים הצליחו להצמיד מטענים לעבר רכבים קרביים משוריינים שלנו באותו מרחב בדיוק.
"בתקרית לפני שבוע וחצי מעורבים גם קצינים בכירים במרחב, והאירועים הללו תוחקרו. אחת מהתרגולות הבסיסיות ביותר זה שרכבים כאלה משוריינים, בין זה טנקים, נמרים, פומות, לא מסתובבים במרחב ללא אבטחה היקפית, וזה אחד הדברים שכרגע גם בודקים אותו, האם באמת היה ניתן למנוע את האירוע הזה באמצעות אבטחה מהסוג הזה".

ביטון רוזן הוסיף: "הפומה לצערנו עלתה באש, גררו אותה החוצה, והסיפור הזה הוא כמובן מהכואבים ביותר, ודאי במהלך מרכבות גדעון. נוסף לכך, יש עוד אירוע שקורה אתמול, ובו מחבלים פותחים באש לעבר כוחותינו, מבצעים ירי נ"ט. יש לנו שם לוחם שנפצע באורח קשה, ועוד לוחם שנפצע קל. ואם מישהו חלילה היה צריך תזכורת לרצועת עזה, אז הנה, יום לאחר עם כלביא, קיבלנו אותה בצורה הכואבת ביותר".
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לתקרית הקשה ואמר: "אני כואב את נפילתם של סגן מתן שי ישינובסקי, סמ"ר רונאל בן-משה, סמ"ר ניב רדיע, סמל רונן שפירו, סמל שחר מנואב, סמל מעיין ברוך פרלשטיין, ולוחם נוסף ששמו טרם הותר לפרסום, לוחמי גדוד ההנדסה הקרבית 605 שנפלו בקרב בדרום רצועת עזה.
"לוחמינו לחמו בגבורה ונפלו בעת שליחותם להגן על מדינת ישראל ולהשיב את חטופינו. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות השכולות ומחבק אותן בשם עם שלם בשעתן הקשה ביותר".
