accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

לאחר הפסקת האש באיראן - הקטארים שואפים להביא הפסקת אש בעזה

עומרי חיים

עומרי חיים

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

15

0

like

3

dislike

בחסות ארצות הברית - הקטארים שוב בעמדת המתווך הדומיננטי, לאחר שסייעו לוושינגטון להשיג את הפסקת האש בין איראן לישראל • עם תחושת המסוגלות הזאת, כעת הם חותרים ליעד הבא - השגת הפסקת אש גם בעזה • מתווך נייטרלי הם לא היו ובטח אינם גם עכשיו


הקטארים, בעורמתם, שוב מוצאים את עצמם בפוזיציה שבה, בחסות ארצות הברית, הם המתווך הדומיננטי באזור – זה שמצליח דה פקטו להביא הישגים. ראש ממשלת קטאר אמר היום: "החברים" בארצות הברית ביקשו שניצור קשר עם האיראנים, כך עשינו וזה הוביל בהמשך להודעה על הפסקת אש.

לקטארים יש כרגע תחושת מסוגלות רבה ותחושה של הידוק קשרים, לדבריהם, בינם לבין ארצות הברית. כשהרוח הזו מנשבת בהם, הם חותרים מיד ליעד הבא מבחינתם – השגת הפסקת אש גם בעזה. אותו ראש ממשלת קטאר חשף היום את הכוונה לייצר ביומיים הקרובים שיחות עקיפות בין חמאס לישראל, במטרה להביא להפסקת מלחמה גם בחזית הזאת.

maximize-image
ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסים א-ת'אני | צילום: שאטרסטוקכן

ראש הממשלה הקטארי כמובן האשים את ישראל בעיכובים האחרונים במאמצים להביא לעסקה – מתווך נייטרלי הם לא היו ובטח אינם גם עכשיו, אבל כן מנשבת בהם רוח של עוצמה ומסוגלות. בחסות אמריקנית הם אלה שתיווכו וסייעו, בראייתם, להביא להפסקת המלחמה מול איראן, ועכשיו יש להם תיאבון להביא הישג מבחינתם גם בעזה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News