הקטארים, בעורמתם, שוב מוצאים את עצמם בפוזיציה שבה, בחסות ארצות הברית, הם המתווך הדומיננטי באזור – זה שמצליח דה פקטו להביא הישגים. ראש ממשלת קטאר אמר היום: "החברים" בארצות הברית ביקשו שניצור קשר עם האיראנים, כך עשינו וזה הוביל בהמשך להודעה על הפסקת אש.
לקטארים יש כרגע תחושת מסוגלות רבה ותחושה של הידוק קשרים, לדבריהם, בינם לבין ארצות הברית. כשהרוח הזו מנשבת בהם, הם חותרים מיד ליעד הבא מבחינתם – השגת הפסקת אש גם בעזה. אותו ראש ממשלת קטאר חשף היום את הכוונה לייצר ביומיים הקרובים שיחות עקיפות בין חמאס לישראל, במטרה להביא להפסקת מלחמה גם בחזית הזאת.

ראש הממשלה הקטארי כמובן האשים את ישראל בעיכובים האחרונים במאמצים להביא לעסקה – מתווך נייטרלי הם לא היו ובטח אינם גם עכשיו, אבל כן מנשבת בהם רוח של עוצמה ומסוגלות. בחסות אמריקנית הם אלה שתיווכו וסייעו, בראייתם, להביא להפסקת המלחמה מול איראן, ועכשיו יש להם תיאבון להביא הישג מבחינתם גם בעזה.
