גל חום עוצמתי פקד השבוע את ערי החוף המזרחי בארה"ב, עם שיאי טמפרטורה שלא נראו שנים רבות באיזור. אתמול (שני) נשברו שיאי חום יומיים בפילדלפיה, בולטימור וראלי שבצפון קרוליינה עם טמפרטורות של 37 מעלות, 40 מעלות ו-38 מעלות, בהתאמה.
בניו יורק, מדד החום המשוקלל (התחושה בפועל, כולל לחות) הגיע ל-41 מעלות – הגבוה ביותר באיזור בארבע שנים. היום צפוי להיות היום החם ביותר של גל החום בצפון מזרח ארה"ב. בוסטון, ניו יורק סיטי, פילדלפיה וושינגטון די.סי. עשויות לשבור שיאים יומיים.

מדובר בגל החום הגדול הראשון של העונה בארצות הברית, עם אזהרות חום קיצוני ואזהרות חום בתוקף עבור למעלה מ-150 מיליון אמריקאים מטקסס ועד מיין, כולל כל מסדרון הכביש הבין-מדינתי מספר 95.
ישנן אזהרות חום קיצוני בתוקף ברחבי החוף המזרחי, כולל בבוסטון, ניו יורק, פילדלפיה, בולטימור ו-וושינגטון די.סי. הטמפרטורות בפועל מתקרבות ל-38 מעלות, בעוד שמדד החום המשוקלל ממריא הרבה מעבר לכך.

חברת אמטראק מסרה כי חלק מהרכבות בצפון מזרח ארה"ב עלולות להתעכב בשל הגבלות מהירות הקשורות לחום. החברה מטילה הגבלות כאלה כאשר הטמפרטורות גבוהות מ-35 מעלות והמסילות מגיעות ל-54 מעלות.
במהלך היום (שעון ארה"ב), הטמפרטורות צפויות להגיע ל-41 מעלות בבוסטון ובפילדלפיה, 39 מעלות בניו יורק, 43 מעלות בוושינגטון די.סי., 42 בשארלוט, ו-40 בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה.
בחברת האנרגיה קון אדיסון קראו לכל תושבי ניו יורק לחסוך באנרגיה – בשל לחץ על ציוד אספקת החשמל: "החברה מבקשת מהלקוחות להימנע משימוש במכשירים עתירי חשמל כמו מכונות כביסה, מייבשים ומיקרוגלים בשעות העומס".
