למרות אקורד הסיום הצורם של הפגיעה הקטלנית בב"ש וצמצום התגובה בעקבות הבקשה של הנשיא טראמפ, בישראל מסכמים את מבצע "עם כלביא" כהצלחה מסחררת. שני היעדים המרכזיים שהוצבו – פגיעה קשה בתוכנית הגרעין האיראנית וביכולת הטילית שלה – הושגו, ואף מעבר לכך.
בנוסף, כפי שפרסמנו לראשונה הלילה, ישראל קיבלה מהממשל ערבויות לכך שאם איראן תנסה לשקם את תוכנית הגרעין שלה – ארצות הברית תפעל נגדה צבאית.

גורם מדיני אמר הערב לחדשות 14: "הנשיא טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית שלו. הרעיון שלפיו לאחר המאמץ האדיר שהשקיע הוא יאפשר לאיראן לשקם את תוכנית הגרעין שלה מנותק מהמציאות – תוכנית הגרעין מתה ולעולם לא תשוקם".
עוד טוענים בירושלים כי השיחה עם טראמפ הייתה חמה ומלאת הערכה מצדו להישגים של צה"ל במלחמה – למרות הבקשה המפורשת לעצור את התקיפה בטהרן.
השורה התחתונה היא שישראל הצליחה להסיר בתוך 12 ימים איום קיומי שריחף כצל מעל המדינה במשך כ-30 שנה, ועכשיו הכדור בידיים שלה: בהיעדר מערך נ"מ איראני ובהיעדר תשתיות תת-קרקע משמעותיות, יש לנו יכולת לגדוע באיבו בקלות יחסית כל ניסיון לשקם את תוכנית הגרעין. המבחן יהיה בביצוע.
