accessibility-icon
share-icon
הנשיא דונלד טראמפ, ארכיון | צילום: הבית הלבן

גורם מדיני: "טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית"

תמיר מורג

תמיר מורג

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

1

like

0

dislike

פורסם בחדשות 14: למרות האקורד הצורם עם הפגיעה בבאר שבע והפסקת המבצע לבקשת טראמפ, ישראל מסכמת את מבצע "עם כלביא" כהצלחה מסחררת • גורם מדיני: "הנשיא טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית שלו"


למרות אקורד הסיום הצורם של הפגיעה הקטלנית בב"ש וצמצום התגובה בעקבות הבקשה של הנשיא טראמפ, בישראל מסכמים את מבצע "עם כלביא" כהצלחה מסחררת. שני היעדים המרכזיים שהוצבו – פגיעה קשה בתוכנית הגרעין האיראנית וביכולת הטילית שלה – הושגו, ואף מעבר לכך.

בנוסף, כפי שפרסמנו לראשונה הלילה, ישראל קיבלה מהממשל ערבויות לכך שאם איראן תנסה לשקם את תוכנית הגרעין שלה – ארצות הברית תפעל נגדה צבאית.

maximize-image
תקיפת חיל האוויר בכור הגרעיני באספהאן | קרדיט: דובר צה"ל

גורם מדיני אמר הערב לחדשות 14: "הנשיא טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית שלו. הרעיון שלפיו לאחר המאמץ האדיר שהשקיע הוא יאפשר לאיראן לשקם את תוכנית הגרעין שלה מנותק מהמציאות – תוכנית הגרעין מתה ולעולם לא תשוקם".

עוד טוענים בירושלים כי השיחה עם טראמפ הייתה חמה ומלאת הערכה מצדו להישגים של צה"ל במלחמה – למרות הבקשה המפורשת לעצור את התקיפה בטהרן.

השורה התחתונה היא שישראל הצליחה להסיר בתוך 12 ימים איום קיומי שריחף כצל מעל המדינה במשך כ-30 שנה, ועכשיו הכדור בידיים שלה: בהיעדר מערך נ"מ איראני ובהיעדר תשתיות תת-קרקע משמעותיות, יש לנו יכולת לגדוע באיבו בקלות יחסית כל ניסיון לשקם את תוכנית הגרעין. המבחן יהיה בביצוע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News