פרסום ראשון: ישיבת הקבינט שהתקיימה אמש (שני), ערב סיום מבצע עם כלביא וההכרזה על הפסקת האש בין ישראל לאיראן, הייתה סוערת במיוחד. במהלכה, ראש הממשלה בנימין נתניהו בלם קריאות להפלת משטר האייתולות, בעוד השר בן גביר ביקש כמה ימים נוספים, והשר דיכטר דיבר על יום ה"עשוראא". הציטוטים המלאים.
במהלך הישיבה התבטאו בכירי מערכת הביטחון בנושא ההחלטה על הפסקת האש, שיבחו את הישגי המלחמה ואת העובדה כי כעת ניתן לחתום על הפסקת אש. כך למשל מ"מ ראש השב"כ אמר : "צריך לחתור לסגירה, הבאנו הישגים יוצאי דופן". הרמטכ"ל רב אלוף אייל זמיר המשיך באותו הקו: "יש לנו הישגים אדירים. גם בגרעין וגם בטק"ק. ארה"ב נכנסה למערכה. זו תפנית היסטורית! איראן בצומת החלטות קשה. גם הפגיעה בבית הכלא "אווין" הייתה משמעותית. הם ראו את היכולות שלנו".

בתגובה, אמר רח"ט המחקר: "בהחלט. הייתה יממה משמעותית אחרי 'אווין'. האיראנים התלבטו מה לעשות, יצרנו שם שיח רציני אחרי חיסול המדענים". הרמטכ"ל הוסיף: "מערך הטק"א שלהם מדוכא. יש להם יכולת התקפית מוגבלת". לאחר דברי זמיר, נציגי המל"ל הציגו חלופות להמשך המערכה.
ראש המוסד אמר בישיבה הדרמטית כי "רף ההישגים גבוה מאד, רף המחירים נמוך יחסית למה שחשבנו בעורף, אבל צריך לוודא שלא נחזור שוב למלחמה בעוד 5 עד 7 שנים". בשלב זה התבטאו גם שרי הקבינט המדיני ביטחוני. השר לוין אמר: "צריכים לחשוב איך לערער את המשטר שם". בתגובה, אמרו השרות גמליאל ורגב: "נכון, בסוף צריך לערער את המשטר".

השר בן גביר הוסיף וטען: "צריך להוסיף למטרות המלחמה גם את הפלת המשטר. מציע לא לעצור, ולהמשיך עוד כמה ימים". אך ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי "זו לא הייתה המטרה. אלא 2 ההישגים שהשגנו – גרעין וטילים".
השר אלקין בחר לגבות את ראש הממשלה וטען כי "נכון להגיע להפסקת אש כשהשגנו את רוב מטרותינו", בעוד ראש מפלגתו שר החוץ גדעון סער בחר להמעיט בדיבור.
לאחר מכן, השרה סטרוק הוסיפה דברים ואמרה: "הצבא עמד ביעדים. צריך לחתור לסיום במודל לבנון. כל הפרה או ניסיון התעצמות – תיענה באש". השר דיכטר הסכים גם הוא עם הקו הכללי ואמר: "צריך לסיים את זה. ההישגים גדולים. הם לא מגיעים לשבת. בשבת יום ה'עשוראא' שלהם. (הידוע בקרב השיעים כיום האבל על האימאם חוסיין בן עלי) הם מצליפים בעצמם ומכים את עצמם. אולי זו גם סיבה מבחינתם שזירזה את הסגירה".

בסיכום הדברים, אמר ראש הממשלה: "טראמפ יקרא להפסקת אש. אנחנו ממשיכים גם כעת בתקיפות עצימות. זה גוש סרטן שהסרנו אותו. אבל סרטן יכול לחזור אם לא נדע לטפל בו בהמשך. הם הוכו בצורה קשה. הם התגלו כנמר של קרטון לא של נייר. אלו שעות רגישות, מבקש מכם לא להתבטא בנושא".
