ח"כ רם בן ברק, מבכירי חברי הכנסת ביש עתיד, אמר אתמול (שני) דברים די מדהימים בעניינו של חברי הכנסת איימן עודה והמפלגות הערביות. בשיחת זום שהגיעה לידי חדשות 14, מכנה ח"כ בן ברק את איימן עודה בכינויי גנאי די מעליבים. לדבריו, איימן עודה הוא "דרעק" וטיפוסים מסוגו בכנסת הם "חארות" כלשונו.
בן ברק טען שאם זה היה תלוי בו, ח"כ עודה לא היה בכנסת. עם זאת, בן ברק אמר בשיחה הזו עם פעילים של יש עתיד, כי למרות שאיימן עודה הוא גורם שלילי ביותר, הם לא יכולים להדיח אותו משום שהם – מפלגת יש עתיד, או השמאל הישראלי, תלויים במפלגות הערביות. ואם יגיעו למצב של פסילת מפלגות ערביות – "נגמר הסיפור" כלשונו, של יש עתיד בבחירות לכנסת.

כידוע, היום התקיים דיון בכנסת שעסקת בהדחתו של ח"כ איימן עודה, יו"ר מפלגת חד"ש, בעקבות התבטאויות המבטאות לכאורה הזדהות עם המאבק העזתי נגד ישראל. על הבקשה להדחתו חתמו 70 חברי כנסת, ביניהם 13 חברי כנסת מהאופוזיציה. בין החותמים מהאופוזיציה היו ח"כ סיימון דוידסון מיש עתיד וגם עידן רול. ח"כ רם בן ברק ושאר חברי הכנסת של יש עתיד לא חתמו על בקשת ההדחה נגד ח"כ עודה.
תגובת ח"כ רם בן ברק: "חברי כנסת אינם צריכים להדיח חבר כנסת אחר כי תמיד יש אינטרס פוליטי בכך. זה נכון לגבי ח"כים יהודים וערבים כאחד. אני לא אוהב את איימן עודה, מצידי שיגור בקטאר והלוואי שבית המשפט יפסול אותו, ויש גם ח"כים יהודים שאינני סובל ולא ארצה שיהיו בכנסת, אבל ח"כים לא צריכים להדיח חברי כנסת כי תמיד יכנס שיקול פוליטי בהדחה הזו".
