משרד הפנים הודיע היום (שלישי) כי תקציבי החירום הועברו לרשויות המקומיות שבתי תושביהם נפגעו ישירות במהלך הלחימה. התקציבים הועברו בתוך 24 שעות מרגע הגשת הבקשה על ידי הרשות המקומית.
לפי החלטת הממשלה, הסיוע שנקבע עומד על סך של 2,000 ש”ח עבור כל תושב שביתו נפגע. הסיוע כולל 500 ש”ח המועברים ישירות לתושב באמצעות הרשות ו – 1,500 ש”ח עבור הרשות המקומית.

זאת, בנוסף לסיוע התקציבי הישיר המועבר לרשויות באופן קבוע ובאופן בלתי תלוי בשיפויים הצפויים בגין נזקי המלחמה על ידי מס רכוש.
המהלך מתקיים בהתאם להנחיית שר הפנים ומנכ״ל המשרד, ומטרתו להבטיח רציפות תפקודית של הרשויות המקומיות בזמן חירום. לשם כך, משרד הפנים העניק הקלות רגולטוריות, אפשר פתיחת מחסני חירום, העברת ציוד, והרחבת תחומי הסיוע השונים.

עד כה התקבלו במשרד הפנים דיווחים מהרשויות על כ־15,000 תושבים שפונו מבתיהם ובסך של 30 מיליון ש”ח המועברים בשעות אלה לרשויות.
