הפסקת האש עם איראן נכנסה הבוקר (שלישי) לתוקף בשעה 7:00, בתום לילה דרמטי של ירי ותגובות נגד שהגיע לשיאן בתקיפה ישראלית נרחבת בלב טהראן ובירי קטלני של טילים איראניים שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים בבאר שבע.
על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, בשעה 3:00 לפנות בוקר, ארבע שעות בלבד לפני המועד שנקבע להפסקת האש, פתחה ישראל במתקפה עוצמתית בבירת איראן. התקיפה, שבוצעה על ידי חיל האוויר, כוונה נגד מטרות משטר אסטרטגיות וגרמה, על פי ההודעה, לחיסולם של מאות אנשי בסיג' וכוחות הביטחון האיראניים.

חמישה נרצחים ושמונה פצועים בפגיעה ישירה באזור הדרום
זמן קצר לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה, הגיבה איראן בשיגור מטח טילים כבד לעבר שטח ישראל. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבניין מגורים בבאר שבע וגרמה למותם של ארבעה אזרחים ישראלים.
בשעה 7:00 בדיוק נכנסה הפסקת האש לתוקף, אך הרגיעה הייתה קצרת מועד. כבר בשעה 7:06 שיגרה איראן טיל נוסף לעבר ישראל, ובשעה 10:25 שוגרו שני טילים נוספים. כל הטילים יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית או נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.
בתגובה להפרות הברורות של הפסקת האש מצד איראן, תקף חיל האוויר הישראלי באופן סמלי והשמיד מערך מכ"מים חיוני סמוך לטהראן.
לפני התקיפה, התקיימה שיחה בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על פי לשכת ראש הממשלה, הנשיא טראמפ הביע בשיחה את "הערכתו העצומה" לישראל, וציין כי היא "השיגה את כל מטרות המלחמה". הנשיא האמריקאי הוסיף והביע את ביטחונו ביציבותה של הפסקת האש. בעקבות השיחה וההבנות שהושגו בה, ישראל נמנעה מביצוע תקיפות נוספות.
