לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא "להחזיר את הטייסים הישראלים הביתה" ולהימנע מתקיפה באיראן בתגובה להפרת הפסקת האש, הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
במקביל, מדינת ישראל בחרה שלא להבליג לחלוטין על השיגורים מאיראן לעבר שטחה והפרת הפסקת האש החמורה שעות לאחר שהחלה, ותקפה מכ"ם צבאי סמוך לעיר טהרן.

כאמור, נשיא ארצות הברית ביקר בחריפות ברשת החברתית שבבעלותו Truth Social את ישראל, וקרא לה להימנע מתקיפה ״אל תפציצו באיראן. אם תפציצו זו תהיה הפרה חמורה של הפסקת האש".
במהלך הצהרה שהעניק לתקשורת לפני שהמריא לפגישת ראשי מדינות של נאט"ו, טראמפ ציין כי "שוחחתי עם נתניהו, ועם כולם וביקשתי מישראל להירגע – שמעתי שבישראל כועסים בגלל טיל שלא פגע באף אחד. אני הולך לראות אם אני יכול לעצור את זה".
זאת לאחר שכותרות התקשורת בעולם החמיאו לו על "השלום" שהצליח להשכין בין מדינת ישראל לרפובליקה האסלאמית: "מזל טוב לכולם! הגענו להסכמה מלאה בין איראן וישראל, ותהיה הפסקת אש מוחלטת וכוללת", הכריז אז בחגיגיות.
