נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (שלישי) בזירת הפגיעה הקטלנית בבניין מגורים בבאר שבע, שם נרצחו ארבעה בני אדם כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל איראני, דקות לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש. הרצוג הטיל את האחריות על טהראן וקבע: "לצערי, איראן הפרה את הפסקת האש הבוקר באופן מכוון".
האירוע הטרגי התרחש סמוך לשעה 7 בבוקר, כאשר מטח טילים שוגר לעבר דרום הארץ. טיל אחד, מסוג "קדר" האיראני, הנושא ראש קרב של יותר מ-400 קילוגרם חומר נפץ, הצליח לחמוק ממערכות ההגנה ופגע ישירות בקומה השישית בבניין מגורים בעיר. כתוצאה מהפגיעה העוצמתית נרצחו ארבעה דיירים, ונגרם הרס כבד לבניין ולסביבתו.

חמישה נרצחים ושמונה פצועים בפגיעה ישירה באזור הדרום

"הגענו לכאן שוב לבאר שבע, שספגה פגיעות קשות בימים האחרונים", אמר הנשיא הרצוג כשעמד בין ההריסות. "בכאבנו הנורא איבדנו ארבעה אזרחים תמימים, חפים מפשע, שנרצחו על ידי טיל קדר איראני, מהטילים הכבדים ביותר שיש לאיראנים".
לצד הכאב העצום, הנשיא הדגיש את ההישגים האסטרטגיים של מבצע "עם כלביא", שהסתיים הבוקר. "צריך לזכור שזאת הזדמנות לומר שהמבצע קצר הצלחה גדולה – הסרנו את איום הגרעין האיראני לתקופה משמעותית", אמר. "יש למבצע הזה הישגים גדולים". הרצוג הודה לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולכלל כוחות הביטחון והמוסד על "המהלך ההיסטורי החשוב הזה".

בתוך כך, תחקיר ראשוני של פיקוד העורף חושף את עוצמת הפגיעה החריגה. על פי התחקיר, הטיל פגע בקיר החיצוני של הבניין וחדר שני ממ"דים סמוכים, כשאחד מהם התפרק לחלוטין. כל ארבעת ההרוגים שהו בתוך הממ"דים שנפגעו בעת האזעקה.
עם זאת, בפיקוד העורף מבהירים כי המרחבים המוגנים עדיין מוכיחים את עצמם כמצילי חיים. באותו בניין בדיוק, דיירים ששהו בממ"דים סמוכים שלא ספגו פגיעה ישירה נפצעו קל בלבד, ואישה בת 82 אף חולצה מממ"ד אחר בבניין ללא פגע. "הממ"דים הוכיחו את עצמם בצורה בלתי רגילה במערכה כולה", נמסר, "והם עדיין המקום הבטוח ביותר להיות בו בעת אזעקה".

במהלך ביקורו, פנה הנשיא גם לזירה הפנימית וקרא לאחדות. "זה רגע שיכול להיות רגע של שעת רצון והסכמות לאומיות", אמר, "בראש ובראשונה, השבת החטופים שלנו הביתה הכי מהר שאפשר. אני קורא לצמרת המדינה לעשות כל מה שאפשר, להיות מקוריים ולהחזיר את כולם הביתה".
הרצוג סיכם את דבריו בתודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולחיל האוויר האמריקאי "על הקרבה, האומץ ועל ההחלטה הנועזת" שסייעו בהסרת האיום האיראני, וקרא לציבור להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף. "אנחנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים ומאחלים נחמה ומזור למשפחות השכולות".
** אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל-[email protected]
