accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

3 שעות לאחר שהחלה – הפסקת האש קרסה: איראן שיגרה טילים לצפון

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

98

26

like

7

dislike

שעות ספורות לאחר שהייתה אמורה להיכנס לתוקף, הפסקת האש הופרה בפעם השנייה • אזעקות נשמעו בחיפה, בקריות ובצפון הארץ • שר האוצר סמוטריץ' מאיים: "טהראן – תרעד" • זאת, לאחר שבמטח האחרון לפני הפסקת האש נרצחו ארבעה ישראלים מפגיעה ישירה בבאר שבע


הפסקת האש הדו-צדדית עם איראן הופרה באופן בוטה הבוקר (שלישי) , כשלוש וחצי שעות בלבד לאחר שהייתה אמורה להיכנס לתוקף. אזעקות הופעלו באזור חיפה, הקריות ויישובי הגליל בעקבות ירי טילים שזוהה מאיראן. "צה"ל זיהה כי לפני זמן קצר שוגרו טילים מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. מערכות ההגנה פועלות ליירט את האיום", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

התגובה בישראל הייתה מיידית ונחרצת. שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הבהיר כי ישראל לא תבליג על ההפרה והורה לכוחות הביטחון לפעול. 

"הנחיתי את צה"ל להגיב בעוצמה על הפרת הפסקת האש על ידי איראן בתקיפות עצימות נגד מטרות משטר בלב טהרן", הצהיר כ"ץ. הוא הוסיף והנחה "להמשיך את הפעילות העצימה לתקיפה בטהרן לסיכול מטרות משטר ותשתיות טרור". שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הוסיף מסר מאיים משלו וכתב: "טהראן – תרעד".

maximize-image
images-count3+
זירת הפגיעה בבאר שבע |צילום: דו"צ

הפרה זו היא השנייה בתוך שעות ספורות. במטחים ששוגרו כשעה וחצי לפני כניסת הפסקת האש לתוקף בשעה 07:00, אירעה פגיעה ישירה בבניין מגורים בן 7 קומות בבאר שבע. כתוצאה מהפגיעה הקטלנית נרצחו ארבעה בני אדם ונוספים נפצעו. מתחקיר ראשוני של פיקוד העורף עולה כי הטיל פגע ישירות בקיר החיצוני שבין שני ממ"דים והרס אחד מהם לחלוטין. עם זאת, בפיקוד העורף הדגישו כי השהייה במרחב המוגן הצילה חיים, והביאו כדוגמה אישה בת 82 שחולצה בחיים וללא פגע מהבניין לאחר ששהתה בממ"ד שלה.

maximize-image
images-count3+
זירת הפגיעה בבאר שבע | צילום: דו"צ

דובר צה"ל, תא"ל אפי דפרין, אישר מוקדם יותר כי ישראל עמדה בכל יעדי המבצע, אך הדגיש כי הכוננות נשמרת. "בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף – ממשיכים לשמור על כוננות גבוהה", אמר. הוא הוסיף כי "תקפנו הלילה 8 משגרים שהיו מוכנים לשיגור מיידי. לפני כניסת הפסקת האש לתוקף – נורו כ-20 טילים, רובם יורטו".

התקיפה באיראן |
maximize-image
images-count3+
התקיפה באיראן אתמול | צילום: רשתות ערביות

כזכור, לשכת ראש הממשלה הודיע באופן רשמי על ההסכמה להפסקת האש של טראמפ וההצלחה המרשימה של מבצע "עם כלביא" והשגת כל יעדיו, "ואף הרבה מעבר לכך". בהודעה דרמטית שפורסמה לאחר כינוס הקבינט, נמסר כי "ישראל הסירה מעליה איום קיומי מיידי כפול – הן בתחום הגרעין והן בתחום הטילים הבליסטיים". לאור ההישגים הכבירים, ובתיאום מלא עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הסכימה ישראל להפסקת אש דו-צדדית.

maximize-image
images-count3+
זירת הפגיעה בבאר שבע | צילום: דו"צ

במהלך המבצע, שהוגדר כהצלחה אדירה לעם ישראל, הכה צה"ל בעוצמה חסרת תקדים במשטר האייתוללות. על פי ההודעה הרשמית, 

צה"ל השיג שליטה אווירית מלאה בשמי טהראן, פגע פגיעה קשה בצמרת הצבאית והשמיד עשרות מטרות שלטון מרכזיות של איראן. גם ביממה האחרונה נמשכה התקיפה העוצמתית בלב הבירה, במהלכה חוסלו מאות פעילי בסיג' – מנגנון הדיכוי של המשטר – ומדען גרעין בכיר נוסף.

עקבו אחרינו גם ב-Google News