היסטוריה ישראלית: לשכת ראש הממשלה הודיעה הבוקר (שלישי) באופן רשמי על ההסכמה להפסקת האש של טראמפ וההצלחה המרשימה של מבצע "עם כלביא" והשגת כל יעדיו, "ואף הרבה מעבר לכך". בהודעה דרמטית שפורסמה הבוקר (שלישי) לאחר כינוס הקבינט, נמסר כי "ישראל הסירה מעליה איום קיומי מיידי כפול – הן בתחום הגרעין והן בתחום הטילים הבליסטיים". לאור ההישגים הכבירים, ובתיאום מלא עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הסכימה ישראל להפסקת אש דו-צדדית.
במהלך המבצע, שהוגדר כהצלחה אדירה לעם ישראל, הכה צה"ל בעוצמה חסרת תקדים במשטר האייתוללות. על פי ההודעה הרשמית, צה"ל השיג שליטה אווירית מלאה בשמי טהראן, פגע פגיעה קשה בצמרת הצבאית והשמיד עשרות מטרות שלטון מרכזיות של איראן. גם ביממה האחרונה נמשכה התקיפה העוצמתית בלב הבירה, במהלכה חוסלו מאות פעילי בסיג' – מנגנון הדיכוי של המשטר – ומדען גרעין בכיר נוסף.

למרות ההפרה הבוטה של האיראנים להסכם ושיגור הטילים בבוקר, בישראל הדגישו כי ההסכם ימשיך. הירי הכבד גרם לתוצאות קטלניות, כשבניין בן 7 קומות בבאר שבע נפגע בפגיעה ישירה. כתוצאה מהפגיעה – נרצחו ארבעה בני אדם.
מכה אנושה לתעשיות האסטרטגיות של איראן
ההישגים המבצעיים כללו פגיעה קטלנית ביכולותיה האסטרטגיות של איראן. כפי שפרסם כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן, ישראל תקפה והשמידה מפעל מרכזי לייצור טילים בליסטיים בדרום טהראן, וכן את האתר הגדול ביותר באיראן לייצור חומרי נפץ סמוך לאיספהאן, בסיס סודי שבו פותחו טכנולוגיות טילים, כטב"מים וגרעין. לאחר צמד התקיפות, ההערכה בישראל היא כי
רוב יכולות ייצור הטילים של איראן הושמדו. בנוסף, הותקפו סמלי שלטון ודיכוי רבים בטהראן, בהם מפקדות משמרות המהפכה, כלא אווין, מתקני הטלוויזיה הממלכתית ואף השעון הקורא להשמדת ישראל בכיכר פלשתין.
"ניצחון מוחץ שיירשם בדפי ההיסטוריה"
לצד הכאב על הנפילה בבאר שבע וחמשת הנרצחים, בצמרת המדינית מדגישים את גודל ההישג ההיסטורי. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הדגיש כי "השגנו ברוך השם
ניצחון מוחץ במערכה מול איראן שירשם לתפארת בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל". פרשננו הפוליטי, יעקב ברדוגו, חיזק את הדברים: "גם אם יש בקרב רבים תחושת חמיצות – זו תחושה של מי שלא מכיר את הפרטים. מה שישראל עשתה במלחמה הזו הוא בלתי נתפס. ה-13.6 ייזכר בהיסטוריה כיום שבו ישראל השיבה לעצמה את כוח ההרתעה והסירה מעליה את האיום הקיומי האיראני".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר לאורך המבצע כי היעד הוא "ניצחון מוחלט. לא פחות", הודה לנשיא טראמפ על התמיכה והדף את הדיווחים על שבר ביחסים:
"אני והנשיא מדברים אחד עם השני כמעט מדי יום".בהודעת לשכתו סוכם הניצחון במילים נחרצות: "במבצע 'עם כלביא' מדינת ישראל השיגה הישגים היסטוריים כבירים והציבה את עצמה בשורה אחת עם מעצמות העולם… והבטיחו את נצח ישראל". ראש הממשלה צפוי למסור הצהרה נוספת בהמשך היום.
