accessibility-icon
share-icon
הדיווח המלא | קרדיט: שידורי ערוץ 14

ישראל מודיעה רשמית: "הסכמנו להפסקת האש"

שירה קריפס

שירה קריפס

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

142

25

like

9

dislike

כשעתיים לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, לשכת רה"מ הודיעה כי ישראל הסכימה להצעת הנשיא טראמפ להפסקת אש דו-צדדית, לאחר שהושגו כל יעדי מבצע "עם כלביא" • "צה"ל השיג שליטה אווירית בטהראן, חיסל בכירים והשמיד מטרות שלטון", נכתב בהודעה • רה"מ נתניהו צפוי למסור הצהרה נוספת בהמשך היום


כשעתיים מאז נכנסה הפסקת האש לתוקף, ולאחר שאיראן שגרה 6 מטחים לעבר ישראל, לשכת רה"מ מודיעה הבוקר (שלישי) כי ישראל הסכימה להצעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להפסקת אש דו-צדדית.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש את הקבינט, יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש המוסד, ודיווח כי ישראל השיגה את כל יעדיה במבצע 'עם כלביא', ואף הרבה מעבר לכך", נכתב בהודעת רה"מ.

עוד נמסר כי "ישראל הסירה מעליה איום קיומי מיידי כפול – הן בתחום הגרעין והן בתחום הטילים הבליסטיים". עם זאת הובהר: "ישראל תגיב בעוצמה על כל הפרה של הפסקת האש".

maximize-image
images-count1+
המראות מטוסי קרב של חיל האוויר לתקיפות באיראן | צילום: דובר צה"ל

לפי ההודעה, צה"ל השיג שליטה אווירית מלאה בשמי טהרן, פגע קשות בצמרת הצבאית של איראן, והשמיד עשרות מטרות שלטון מרכזיות. עוד נמסר כי גם במהלך היממה האחרונה המשיך צה"ל לתקוף מטרות בלב טהראן, חיסל מאות פעילי בסיג' (מנגנון הדיכוי של המשטר) – וחיסל מדען גרעין בכיר נוסף.

לשכת ראש הממשלה ציינה כי ישראל מודה לנשיא טראמפ ולארצות הברית על תמיכתם בהגנה ועל השתתפותם בהסרת איום הגרעין האיראני. בהודעה נמסר כי לאור השגת מטרות המבצע, ובתיאום מלא עם הנשיא טראמפ, ישראל הסכימה להצעתו להפסקת אש דו-צדדית.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו | צילום: לירי אגמי, פלאש 90

לציבור הישראלי נמסר כי "יש להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף עד שיתברר כי הפסקת האש מיושמת במלואה".

בסיום ההודעה נכתב: "במבצע עם כלביא מדינת ישראל השיגה הישגים היסטוריים כבירים והציבה את עצמה בשורה אחת עם מעצמות העולם. זוהי הצלחה אדירה לעם ישראל וללוחמיו, שהסירו את שני האיומים הקיומיים למדינתנו והבטיחו את נצח ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News