ועדת הכנסת תתכנס הבוקר (10:30) לדון בבקשה להפסקת כהונתו בכנסת של חבר הכנסת איימן עודה. לכל מי שמקווה ומצפה שבסיום התהליך ח"כ עודה יודח מהכנסת, צר לי לאכזב אותו. הסיכוי לכך נמוך.

מה התהליך?
שלב 1:
בקשה להפסקת חברותו של חבר כנסת תוגש ליו"ר הכנסת בצירוף חתימתם של לפחות 70 חברי כנסת, מתוכם עשרה לפחות הם חברי אופוזיציה. את הבקשה הגיש ח"כ אביחי בוארון.
שלב שני:
ועדת הכנסת דנה בבקשה ובסופה תחליט האם להמליץ למליאת הכנסת האם להפסיק את חברותו של ח"כ עודה. בסיום הדיון תתקיים הצבעה, וע"מ שהוועדה תמליץ על הדחה, עליה להתקבל ברוב של ¾ מחבריה.

חברי הכנסת החברים בוועדה הם: ינון אזולאי, מישל בוסקילה, בועז ביסמוט, מירב בן ארי, עמית הלוי, ווליד טאהא, בועז טופורובסקי, אחמד טיבי, פנינה תמנו, ארז מלול, שרון ניר, משה סעדה, צביקה פוגל ,אריאל קלנר , משה רוט ושמחה רוטמן.
שלב 3:
במידה ותאשר הוועדה את הבקשה, היא תועבר להכרעת מליאת הכנסת. שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת.
וגם לאחר מכן לח"כ קיימת זכות ערעור לבית המשפט.
