הדרמה הלילית: לאחר הודעת הנשיא טראמפ על הפסקת אש בין ישראל לאיראן, נשאלת השאלה האם הרפובליקה האסלאמית תשגר מטח טילים אחרון לעבר ישראל. כפי שנראה כרגע, הסבירות שמטח כזה יקרה גבוהה בהחלט, משום שלאיראן יש באופן אירוני גיבוי מלא לכך מהנשיא טראמפ עצמו.
בהודעה שפרסם הלילה (בין שני לשלישי) הנשיא האמריקני, כתב במפורש כי עד שהפסקת האש תיכנס לתוקף בעוד כ-6 שעות, איראן וישראל יוכלו לסיים את המשימות שלהן – "שנמצאות בעיצומן". מהן אותן משימות שאיראן עסוקה בהן? אם להתייחס להודעות הרשמיות שיוצאות מטעמה – ככל הנראה מדובר באזהרת הפינוי לתושבי רמת גן.
למרות זאת, לא מן הנמנע שאיראן תוותר על מטח אחרון, מתוך חשש שיוביל שוב להחמרת המצב – ויעכב את הפסקת אש במספר ימים נוספים. כעת מה שנותר הוא להמתין בסבלנות ולראות כיצד יחלפו 6 השעות הקרובות.

על פי הודעתו של טראמפ, הפסקת האש "הכוללת והמוחלטת" תיכנס לתוקף בעוד כ-6 שעות, לאחר שהצדדים "יסיימו את המשימות האחרונות שלהן". המתווה שהוצג קובע כי תחילה איראן תחל בהפסקת אש בת 12 שעות, ובתומן תקיים ישראל הפסקת אש דומה. בתום 24 שעות, כך הכריז טראמפ, "העולם כולו יברך על סיומה הרשמי של 'מלחמת 12 הימים'".
טראמפ שיבח את המדינות על המהלך וכתב: "אני רוצה לברך את ישראל ואיראן, על האומץ, הסבלנות והחוכמה שהפגינו לסיים את מה שראוי להיקרא: 'מלחמת 12 הימים'". הוא הוסיף והדגיש כי "במהלך כל אחת מהפסקות האש, הצד השני יישאר שליו ומכובד".
הנשיא האמריקני הוסיף אזהרה לגבי ההשלכות שנמנעו בשל הפסקת האש: "זו הייתה מלחמה שיכלה להימשך שנים ולהחריב את כל המזרח התיכון – אבל זה לא קרה, ולעולם גם לא יקרה". את הודעתו חתם בסדרת ברכות חגיגית: "אלוהים יברך את ישראל, אלוהים יברך את איראן, אלוהים יברך את המזרח התיכון, אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה, ואלוהים יברך את העולם!".
