ערב הסעודית, ירדן ואיחוד האמירויות גינו הערב (שני) את התקיפה האיראנית על בסיסי צבא ארצות הברית בקטאר ובעיראק. ערב הסעודית הביעה תמיכה מלאה בריבונותה של קטאר וגינתה את התוקפנות האיראנית.

מוקדם יותר הערב, איראן תקפה בסיסים של ארצות הברית בקטאר, עיראק, בחריין וכווית – כך לפי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס. המרחב האווירי של קטאר ואיחוד האמירויות נסגר עד להודעה חדשה. גורמים צבאיים מסרו לרויטרס כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה בבסיס עין אל-אסד של ארצות הברית בעיראק. ב"ניו יורק טיימס" דווח: "איראן הודיעה מראש על המתקפות כדי למזער את האבדות".
הבית הלבן מסר הערב כי ארה"ב "עוקבת מקרוב אחר איומים פוטנציאליים על בסיס חיל האוויר אל-עודייד בקטאר". בכיר בממשל אישר כי גם משרד ההגנה מודע למצב ועוקב אחר ההתפתחויות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמצא כעת בחדר המצב בבית הלבן יחד עם מזכיר ההגנה וראש המטות המשולבים.
