הנשיא דונלד טראמפ פרסם היום (שני) הודעה ראשונה לאחר המתקפה האיראנית, ברשת "Truth Social", ובחר לתקוף דווקא את התקשורת בארה"ב: "האתרים שפגענו בהם באיראן הושמדו לחלוטין, וכולם יודעים את זה. רק חדשות מזויפות יגידו אחרת כדי לנסות להשפיל ככל האפשר – ואפילו הם מודים שהם 'הושמדו בצורה די טובה!'".
מוקדם יותר היום, גורמים בממשל ארצות הברית מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי הנשיא דונלד טראמפ מתכוון להבליג לתקיפה האיראנית על הבסיסים האמריקנים בקטאר, עיראק, בחריין וכווית.

בתוך כך, בכירים איראנים התייחסו לתקיפה האיראנית בבסיסים האמריקנים וטענו כי "טהרן ביקשה להכות באופן סמלי – אך להשאיר פתח ליציאה עבור כל הצדדים", כך דווח ב"ניו יורק טיימס.
בנוסף, לפי הדיווח, איראן ששיגרה 10 טילים לעבר בסיס אלעודייד בקטר, עדכנה מראש את האמריקנים על מועד התקיפות, ככל הנראה במטרה לצמצם את מספר הנפגעים ולמזער את ההסלמה.
