accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אחרי התגובה האיראנית: המדדים בוול סטריט מזנקים, הנפט יורד

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

0

like

0

dislike

הבורסה בוול סטריט עלתה היום על רקע ירידה חדה במחירי הנפט, וזאת לאחר תום המתקפה האיראנית על בסיסי צבא ארה"ב בקטאר ובעיראק • במקביל, חוזים עתידיים על נפט ברנט ירדו ביותר מ-5% ונסחרו מתחת ל-73 דולר לחבית, בעוד נפט WTI ירד אל מתחת ל-70 דולר


הבורסה בוול סטריט עלתה היום (שני) על רקע ירידה חדה במחירי הנפט, וזאת לאחר תום המתקפה האיראנית על בסיסי צבא ארה"ב בקטאר ובעיראק. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P 500 הוסיף 0.7%, ומדד נאסד"ק, המוביל בתחום הטכנולוגיה, טיפס ב-0.8%. במקביל, חוזים עתידיים על נפט ברנט ירדו ביותר מ-5% ונסחרו מתחת ל-73 דולר לחבית, בעוד נפט WTI ירד אל מתחת ל-70 דולר.

איראן הודיעה כי פעולת התגמול שלה "תאמה את היקף התקיפות האמריקאיות" – מהלך שלפי סוכנות AP מאותת על רצון מצד משטר הטרור בטהרן לסיים את האירוע. קטאר הבהירה כי התקיפה לא גרמה לנפגעים.

maximize-image
images-count1+
התקיפה האיראנית על בסיס חיל האוויר האמריקני בקטאר | קרדיט: רשתות ערביות

בתחילת יום המסחר נרשמה ירידה במדדים בעקבות חששות לעלייה במחירי האנרגיה, במיוחד אם איראן תחסום את מצרי הורמוז – נתיב מרכזי לשינוע נפט עולמי.

מחיר הזהב עלה גם הוא, על רקע ביקוש לנכסים בטוחים. בנוסף, נגידת הפדרל ריזרב מישל באומן הצהירה כי היא תומכת בהורדת ריבית כבר ביולי – דבר שתרם לעליות בשווקים.

maximize-image
images-count1+
הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן | צילום: הבית הלבן

מוקדם יותר הערב, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם ברשתות החברתיות איומים כלפי יצרניות הנפט, ככל הנראה כשהוא פונה לראשי תעשיית הנפט בארצות הברית. טראמפ כתב: "כולם, שמרו על מחירי הנפט נמוכים. אני צופה!", ובהמשך הוסיף: "קדח, בייבי, קדח!!! ואני מתכוון עכשיו!!!"

עקבו אחרינו גם ב-Google News