הבורסה בוול סטריט עלתה היום (שני) על רקע ירידה חדה במחירי הנפט, וזאת לאחר תום המתקפה האיראנית על בסיסי צבא ארה"ב בקטאר ובעיראק. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P 500 הוסיף 0.7%, ומדד נאסד"ק, המוביל בתחום הטכנולוגיה, טיפס ב-0.8%. במקביל, חוזים עתידיים על נפט ברנט ירדו ביותר מ-5% ונסחרו מתחת ל-73 דולר לחבית, בעוד נפט WTI ירד אל מתחת ל-70 דולר.
איראן הודיעה כי פעולת התגמול שלה "תאמה את היקף התקיפות האמריקאיות" – מהלך שלפי סוכנות AP מאותת על רצון מצד משטר הטרור בטהרן לסיים את האירוע. קטאר הבהירה כי התקיפה לא גרמה לנפגעים.

בתחילת יום המסחר נרשמה ירידה במדדים בעקבות חששות לעלייה במחירי האנרגיה, במיוחד אם איראן תחסום את מצרי הורמוז – נתיב מרכזי לשינוע נפט עולמי.
מחיר הזהב עלה גם הוא, על רקע ביקוש לנכסים בטוחים. בנוסף, נגידת הפדרל ריזרב מישל באומן הצהירה כי היא תומכת בהורדת ריבית כבר ביולי – דבר שתרם לעליות בשווקים.

מוקדם יותר הערב, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם ברשתות החברתיות איומים כלפי יצרניות הנפט, ככל הנראה כשהוא פונה לראשי תעשיית הנפט בארצות הברית. טראמפ כתב: "כולם, שמרו על מחירי הנפט נמוכים. אני צופה!", ובהמשך הוסיף: "קדח, בייבי, קדח!!! ואני מתכוון עכשיו!!!"
