accessibility-icon
share-icon
טילים איראניים | צילום: שאטרסטוק
טילים איראניים | צילום: שאטרסטוק

משמרות המהפכה מאשרים: "בוצעו תקיפות נגד בסיסים אמריקניים"

רבקה שורק

רבקה שורק

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

2

0

like

6

dislike

בזמן שטראמפ מכנס התייעצות ביטחונית בחדר המצב בבית הלבן, באיראן אישרו את תקיפת הבסיסים האמריקנים: "הכוחות המזוינים החזקים של הרפובליקה האסלאמית של איראן הרסו את בסיס האוויר האמריקאי באל-עודיד, קטאר, לפני מספר שעות"


משמרות המהפכה אישרו היום (שני) את תקיפת הבסיסים האמריקנים: "בתגובה לפעולה התוקפנית והחוצפה של ארה"ב נגד אתרי ומתקני הגרעין של איראן, הכוחות המזוינים החזקים של הרפובליקה האסלאמית של איראן הרסו את בסיס האוויר האמריקאי באל-עודיד, קטאר, לפני מספר שעות".

לדבריהם, "מספר הטילים ששימשו במבצע מוצלח זה היה זהה למספר הפצצות ששימשו ארה"ב במתקפתה על מתקני הגרעין של איראן; והבסיס שמטרתו הייתה ההתקפה של הכוחות האיראניים החזקים היה רחוק ממתקנים עירוניים ואזורי מגורים בקטאר".

maximize-image
התקיפה האיראנית על בסיס חיל האוויר ההאמריקני בקטאר | קרדיט: רשתות ערביות

בנוסף, באיראן ניסו להבהיר את כוונותיהם: "פעולה זו אינה מהווה כל איום על ארצנו הידידותית והאחווה, קטאר, ועל עמה האציל, והרפובליקה האסלאמית של איראן נותרה מחויבת לשמירה והמשך יחסים חמים והיסטוריים עם קטאר".

משרד ההגנה של קטאר מסר כי ההגנה האווירית של המדינה יירטה מתקפת טילים איראנית שיועדה לעבר בסיס אל-עודייד. לדברי המשרד, "לא היו נפגעים בתקרית, ושמי ואדמת קטר נותרו בטוחים". קטר גינתה את התקיפה האיראנית על הבסיס האמריקאי בשטחה, והבהירה כי לא דווח על נפגעים או תקריות נוספות בעקבות התקיפה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News