התקיפה האיראנית על בסיסים אמריקנים במזרח התיכון בתגובה למתקפה של ארצות הברית בשטח הרפובליקה האסלאמית, צפויה בטווח הזמן המיידי, כך דווח היום (שני) ברשת "פוסק ניוז".
קטאר ואיחוד האמירויות סגרו את המרחב האווירי שלהן עד להודעה חדשה, מחשש שצבא ארצות הברית יהפוך למטרה לתקיפה איראנית. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", טהרן משנעת משגרי טילים לעמדות ירי, כהכנה למתקפה אפשרית נגד כוחות אמריקאיים באזור.
בתוך כך, בעקבות ההיערכות לתגובה איראנית אפשרית נגד בסיסים אמריקניים, הזהירה היום ממשלת בריטניה את אזרחיה השוהים בקטאר להישאר במקלטים עד להודעה חדשה. במקביל, ממשלת סין המליצה לאזרחיה במדינה להגביר את אמצעי הזהירות.

החשש העיקרי הוא שאיראן תפגע בבסיס האמריקני אל-עודייד בקטאר. בסיס חיל האוויר אל-עודייד הוא אחד משני הבסיסים הצבאיים המרכזיים בדרום-מערב קטאר, סמוך לעיר דוחה. הבסיס משמש את חיל האוויר הקטרי, את חיל האוויר האמריקני, את חיל האוויר המלכותי הבריטי וכן כוחות זרים נוספים. כמו כן, הוא מהווה את המפקדה הקדמית של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב ונחשב לנכס גדול וחשוב של ארה"ב במזרח התיכון.
במקביל להיערכות לתגובה האיראנית: גורמים בממשל טראמפ אמרו הערב כי הם מעריכים שהתגובה האיראנית נגד יעדים אמריקניים לאחר ההפצצה על כורי הגרעין באספהאן, נתנז ופורדו צפויה להיות מיידית – בתוך 48 השעות הקרובות, או אף מוקדם מכך.
