accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

רצף העליות נבלם: הבורסה בת"א נסגרה בירידות

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

0

like

1

dislike

לאחר שישה ימי עליות - המדדים המובילים בבורסה בת"א ננעלו באדום • מניות הבנקים והנדל"ן הובילו את הירידות • התנודתיות גברה על רקע אי-הוודאות בזירה הביטחונית והכלכלית


הבורסה בתל אביב ננעלה היום (שני) בירידות שערים לאחר שישה ימי עליות ברציפות מאז תחילת מבצע "עם כלביא". ברקע למסחר עמדו המתיחות בין ישראל, ארה"ב ואיראן והחשש מתגובה איראנית – שתיתכן אף דרך סגירת מצרי הורמוז. עם זאת, נראה כי חלק מהירידות נבעו ממימושי רווחים לאחר העליות האחרונות.

מדד ת"א 35 ירד ב-1.3%, ת"א 90 איבד 1.5% ות"א 125 השיל 1.3%. מדדי הבנקים והנדל"ן רשמו את הירידות החדות ביותר – בנקים 2.9%-, נדל"ן 1.9%-, בנייה 2.1%- וביטוח 1.1%-. מניות לאומי, פועלים ודיסקונט ריכזו מחזורים גבוהים ונחלשו לאורך היום.

מניית דיסקונט ירדה ב-3.5%, אך עדיין מציגה עלייה של כ-13% תוך שבוע. סקטור הבנייה, שנהנה מעליות חדות בעקבות נזקי הטילים, חווה היום ירידות – ביניהן קרסו נדל"ן (9.1%-), דוניץ (4.6%-) ואאורה (3.9%-). עם זאת, רבות ממניות הענף עדיין מציגות תשואות דו-ספרתיות מאז פתיחת המבצע.

maximize-image
images-count1+
גם סקטור הבנייה ירד | צילום: שאטרסטוק

במדד ת"א 90 בלטו בירידות מניות התשתיות והמגזר הסחיר כולו עבר לתחום השלילה, למעט מניות בודדות – בראשן אלביט (2.6%+) ונובה וקמטק הדואליות שנהנו מעליות בוול סטריט.

maximize-image
images-count1+
המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות שערים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

גם בשוק אג"ח נרשמה תנודתיות: מדדי תל-בונד קונצרניים עלו בממוצע בכ-0.3%, בעוד מדדי אג”ח ממשלתיות רשמו מגמה מעורבת – שקלי בירידות קלות, צמודי מדד בעליות קלות.

בדיווחים מהותיים: ג'ין טכנולוגיות חתמה על הסכם עם חברת תקשורת מצפון אמריקה לפיתוח מערכות Gen AI; קבוצת חג'ג' השלימה רכישת מגרש במתחם שדה דב תמורת מעל 800 מיליון שקלים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News