בעקבות ההיערכות לתגובה איראנית אפשרית נגד בסיסים אמריקניים במזרח התיכון לאחר התקיפה האמריקנית על מתקני הגרעין באיראן בלילה שבין שבת לראשון, הזהירה היום (שני) ממשלת בריטניה את אזרחיה השוהים בקטאר להישאר במקלטים עד להודעה חדשה. במקביל, ממשלת סין המליצה לאזרחיה במדינה להגביר את אמצעי הזהירות.
החשש העיקרי הוא שאיראן תפגע בבסיס האמריקני אל-עודייד בקטאר. בסיס חיל האוויר אל-עודייד הוא אחד משני הבסיסים הצבאיים המרכזיים בדרום-מערב קטאר, סמוך לעיר דוחה. הבסיס משמש את חיל האוויר הקטרי, את חיל האוויר האמריקני, את חיל האוויר המלכותי הבריטי וכן כוחות זרים נוספים. כמו כן, הוא מהווה את המפקדה הקדמית של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב ונחשב לנכס גדול וחשוב של ארה"ב במזרח התיכון.

במקביל להיערכות לתגובה האיראנית: גורמים בממשל טראמפ אמרו הערב כי הם מעריכים שהתגובה האיראנית נגד יעדים אמריקניים לאחר ההפצצה על כורי הגרעין באספהאן, נתנז ופורדו צפויה להיות מיידית – בתוך 48 השעות הקרובות, או אף מוקדם מכך.
בנוסף, גורם איראני בכיר אמר היום לרשת CNN כי "המלחמה הנוכחית עשויה להימשך שנתיים", ו"כי איראן מוכנה לאפשרות זו". הדיווח ב-CNN מגיע בזמן שעיניי כל העולם צופות למזרח התיכון לראות מה יהיה היקף התגובה של איראן בעקבות המתקפה האמריקנית ההיסטורית על מתקני הגרעין בפורדו, אספהאן ונתנז בלילה שבין שבת לראשון.
