דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, מסרה היום (שני) כי על פי מה שידוע לאמריקנים, מתקני הגרעין של איראן הושמדו. לדברי כתבנו תמיר מורג, "כנראה שיש להם אינדיקציות טובות מאוד לכך. בישראל מעריכים שהמתקנים נפגעו קשות – אך נמנעים מלהשתמש במילה 'הושמדו'".
"This strike on Saturday did make our homeland safer because it took away Iran's ability to create a nuclear bomb. This is a regime that threatens 'death to America,'" says @PressSec.
"They no longer have the capability to build this nuclear weapon and threaten the world." pic.twitter.com/YESGeYkGPU
— Rapid Response 47 (@RapidResponse47) June 23, 2025
כתבנו התייחס גם לדיווחים על כך שישראל שואפת לסיים את המערכה מול איראן בקרוב: "חלק מהמסר הזה בא לידי ביטוי גם בתקיפות שאנחנו רואים בטהרן במהלך השעות האחרונות, על מטרות של המשטר, לאו דווקא מטרות צבאיות טהורות, אלא אותו בית כלא, אווין, המפקדה של הבסיג' וכו'".
המסר של ישראל לאיראנים הוא, לדעתו של מורג: "אנחנו מבחינתנו מתקרבים לנקודה שבה נרצה לסגור את האירוע בימים הקרובים, אבל אם תבחרו ללכת למלחמת התשה בסגנון החות'ים ולטפטף טילים בליסטיים על ישראל – אנחנו נמשיך לתקוף מטרות של המשטר עד שתצטבר מסה קריטית כזו שעלולה לערער אותו, ואולי אפילו להביא להפלתו".

עוד הסביר כתבנו כי בציוץ אמש, טראמפ השתמש במילים שינוי משטר – צמד המילים שאסור לבטא בוושינגטון, בגלל הטראומה האמריקנית ממה שקרה בהקשר הזה באפגניסטן ובעיראק: "לדעתי הוא בעיקר מנסה להרתיע את האיראנים שלא לפגוע במטרות אמריקניות בתגובה לתקיפה".
