accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

פער בהשערות בין ישראל לארה"ב: האם מתקני הגרעין הושמדו?

דביר כהן

דביר כהן

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

3

2

like

0

dislike

דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, מסרה כי מתקני הגרעין של איראן הושמדו • לדברי כתבנו תמיר מורג, "בישראל מעריכים שהמתקנים נפגעו קשות - אך נמנעים מלהשתמש במילה 'הושמדו'" • בנוסף, מורג הסביר כי השימוש בצמד המילים שינוי משטר ע"י טראמפ נועד להרתיע את האיראנים מלפגוע בכוחות אמריקניים


דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, מסרה היום (שני) כי על פי מה שידוע לאמריקנים, מתקני הגרעין של איראן הושמדו. לדברי כתבנו תמיר מורג, "כנראה שיש להם אינדיקציות טובות מאוד לכך. בישראל מעריכים שהמתקנים נפגעו קשות – אך נמנעים מלהשתמש במילה 'הושמדו'".


כתבנו התייחס גם לדיווחים על כך שישראל שואפת לסיים את המערכה מול איראן בקרוב: "חלק מהמסר הזה בא לידי ביטוי גם בתקיפות שאנחנו רואים בטהרן במהלך השעות האחרונות, על מטרות של המשטר, לאו דווקא מטרות צבאיות טהורות, אלא אותו בית כלא, אווין, המפקדה של הבסיג' וכו'".

המסר של ישראל לאיראנים הוא, לדעתו של מורג: "אנחנו מבחינתנו מתקרבים לנקודה שבה נרצה לסגור את האירוע בימים הקרובים, אבל אם תבחרו ללכת למלחמת התשה בסגנון החות'ים ולטפטף טילים בליסטיים על ישראל – אנחנו נמשיך לתקוף מטרות של המשטר עד שתצטבר מסה קריטית כזו שעלולה לערער אותו, ואולי אפילו להביא להפלתו".

maximize-image
תקיפות בטהרן | צילום: רשתות ערביות

עוד הסביר כתבנו כי בציוץ אמש, טראמפ השתמש במילים שינוי משטר – צמד המילים שאסור לבטא בוושינגטון, בגלל הטראומה האמריקנית ממה שקרה בהקשר הזה באפגניסטן ובעיראק: "לדעתי הוא בעיקר מנסה להרתיע את האיראנים שלא לפגוע במטרות אמריקניות בתגובה לתקיפה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News