גורמים בממשל טראמפ אמרו הערב (שני) כי הם מעריכים שהתגובה האיראנית נגד יעדים אמריקניים לאחר ההפצצה על כורי הגרעין באספהאן, נתנז ופורדו צפויה להיות מיידית – בתוך 48 השעות הקרובות, או אף מוקדם מכך.

במקביל לכוננות האמריקנית במזרח התיכון, בצה"ל אישרו היום כי כוחותינו תקפו מטרות לשיבוש דרכי גישה לאתר ההעשרה הגרעינית 'פורדו'. הדבר מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב אתמול לאשר כי אכן הושמד מתקן 'פורדו' לאחר המתקפה האמריקאית.
פרשננו הצבאי נועם אמיר חשף אתמול רמיזה של גורם בטחוני – שאמר: "כמו שזה נראה כרגע המתקן ניזוק קשות. אם נצטרך נדע לטפל בו שוב". מספר שעות לאחר מכן החלו ברשתות הערביות הדיווחים כי כוחות ישראלים תוקפים במתקן, וכעת כאמור צה"ל מאשר כי כוחותינו תקפו את דרכי הגישה למתקן, אך לא את המתקן עצמו.
בתוך כך, ראש הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מעריך כי לאחר התקיפה האמריקאית נגרם נזק כבד למתקן הגרעין בפורדו, אך לא צוין כי המתקן אכן הושמד לחלוטין.
