accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

גורם בכיר: "בתוך מספר ימים נשיג את יעדי המבצע"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

5

13

like

2

dislike

בתוך מספר ימים ישראל תשיג את מטרות המבצע שהציבה בטרם יצאה למערכה באיראן, זאת על פי גורם בכיר • יחד עם זאת, בצה"ל ערוכים להמשיך לתקוף אם יזהו איום שמכוון כלפי מדינת ישראל, בין אם מדובר בטילים בליסטיים או בפצצה גרעינית • זאת, על רקע התקיפה האמריקנית המוצלחת


גורם בכיר בישראל שוחח היום (שני) עם חדשות 14, וציין כי ישראל תשיג בתוך מספר ימים את היעדים שהוצבו למבצע "עם כלביא", אולם פתוחה להמשיך את המערכה ולהגיב בעוצמה במידה שהמשטר האיראני ימשיך לתקוף את אזרחי המדינה, זאת על רקע התקיפות העצימות בטהרן והתקיפה האמריקנית של מתקני הגרעין.

"בתוך מספר ימים נשיג את יעדי 'עם כלביא' מבחינה צבאית. במידה שהמשטר האיראני ימשיך לתקוף את אזרחי ישראל וכוחות הביטחון – נגיב לכך בעוצמה", אמר הגורם הבכיר, זאת לאחר שישראל תקפה בעצמה בימים האחרונים לא רק מטרות גריעיניות וטילים, אלא גם סמלי שלטון.

maximize-image
images-count2+
תקיפות בטהרן | צילום: רשתות ערביות

במשך היום, לא פחות מ-100 חימושים הוטלו בעשרות מטרות שונות – והפגיעות היו מדויקות. השעון להשמדת ישראל לכאורה, שהיה סמל לשאיפות הרצחניות של משטר האייתולות הושמד. מיד לאחריו כוחותינו תקפו את שערי בית הכלא אווין, בו כלואים מתנגדי משטר, ופגעו בחומת הכלא ובשער הכניסה שלו.

בנוסף עשרות מפקדות של משמרות המהפיכה ולרבות כח הבאסיג' שמטרתו להשליט דיקטטורה אלימה באיראן הותקפו בעוצמה, ולפי הדיווחי באירן עשרות מאנשיהם נפגעו וחוסלו.

מטוסינו המשיכו ותקפו מספר מפקדות צבאיות של המשטר האיראני, בהם מפקדת ״ת'אראללה", המפקדה הכללית תחת משמרות המהפכה שייעודה להגן על טהרן מפני איומים בטחוניים, לרבות איומים פנימיים לכאורה אך בפועל משליטה טרור ברחובות העיר.

maximize-image
images-count2+
תקיפה באיראן | צילום: רשתות ערביות

בנוסף, הותקף גיס "סיד אלשהדא" שכפוף גם הוא למשמרות המהפכה ואמון על הגנה על המולדת, לרבות דיכוי איומים פנימיים בהם המהומות והמחאות בטהרן. כמו כן הותקפה גם מפקדת אבטחת המידע הכללית של כוחות ביטחון הפנים, האחראית על פיקוח על עובדי זרוע ביטחון הפנים ואמונה על הבקרה והשליטה במידע והתקשורת בארגון.

במקביל לגל התקיפות בטהרן, מטוסי חיל האוויר תקפו את דרכי הגישה למתקן הגרעיני בפורדו, כדי למנוע מאירנים להגיע לחלץ ולהציל מה שלתפיסתם עוד נותר. ובתוך כך בצה"ל נערכים לגלי תקיפות עצימים נוספים, לאחר השגת המטרה הראשונה, הגרעינית, כעת נותר למערכת הביטחון לקחת לאירנים את יכולות הטילים והכטבמים שלהם, ולהסיר את האיום הרקטי מהעורף הישראלי.

maximize-image
images-count2+
הרמטכ"ל אייל זמיר יחד עם צמרת הפיקוד של צה"ל בחמ"ל הפיקוד | קרדיט: דובר צה"ל

הקבינט שצפוי להתכנס בקרוב עשוי לדון בתנאים לסיום המלחמה עם האירנים.
שלילת הגרעין ודאי לשנים הקרובות הושגה בהצלחה, וכעת על ישראל להשיג שלילת יכולות קונבנציונאליות שעל פי הערכות הישגים רבים בתחום הושגו, אך לא כולם. עם הפנים קדימה לימים נוספים של לחימה, בישראל חוששים ממצב של התשה ארוכה.

הדבר מתכתב עם דיווח של הוול סטריט ג'ורנל – על כך שארה"ב העבירה מסרים באמצעות גורמים ערביים רשמים במזרח התיכון לאיראן, שישראל רוצה לסיים את הלחימה בקרוב. איראן המשיכה בעקשנותה והגיבה שהיא איננה מוכנה לסיים את המערכה בשלב זה, ומרגישה מחויבת להגיב על התקיפות של ארה"ב במתקני הגרעין.

על פי הגורמים, בישראל מקווים שאיראן תסכים לחזור לשולחן המשא ומתן ולוותר על תוכנית העשרת האורניום שלה במסגרת עסקה עם ארה"ב. עם זאת, לפי הדיווח, בישראל ימשיכו לתקוף בעתיד מטרות באיראן, אם יזהו מהלכים לשיקום תוכנית הגרעין ותשתיות נוספות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News