לאחר פרסום חדשות 14: בצה"ל מאשרים היום (שני) כי כוחותינו תקפו מטרות לשיבוש דרכי גישה לאתר ההעשרה הגרעינית 'פורדו'. הדבר מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב אתמול לאשר כי אכן הושמד מתקן 'פורדו' לאחר המתקפה האמריקאית.
פרשננו הצבאי נועם אמיר חשף אתמול רמיזה של גורם בטחוני – שאמר: "כמו שזה נראה כרגע המתקן ניזוק קשות. אם נצטרך נדע לטפל בו שוב". מספר שעות לאחר מכן החלו ברשתות הערביות הדיווחים כי כוחות ישראלים תוקפים במתקן, וכעת כאמור צה"ל מאשר כי כוחותינו תקפו את דרכי הגישה למתקן, אך לא את המתקן עצמו.
בתוך כך, ראש הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מעריך כי לאחר התקיפה האמריקאית נגרם נזק כבד למתקן הגרעין בפורדו, אך לא צוין כי המתקן אכן הושמד לחלוטין.

גל תקיפות חסר תקדים בטהרן: צה"ל מפציץ בעוצמה סמלי שלטון
אילו מטרות הותקפו ביממה האחרונה?
לפי הדיווחים הרשתות הערביות כוחותינו תקפו בשעות האחרונות מספר רב של מטרות, ובהן: עשרות מפקדות ביטחון פנים של משמרות המהפכה, וכן פתחי כלא אווין, שבו מוחזקים מתנגדי משטר ואסירים פוליטיים – בצעד סמלי שנועד לערער את יציבות שלטון האייתוללות.
במקביל, הופסקו שידורי הטלוויזיה הממלכתית באיראן לאחר פגיעה ישירה במבני הערוץ ובמתקני השידור המרכזיים בטהראן, וכן הותקף השעון "להשמדת ישראל" בכיכר פלשתין ומפקדת האידיאולוגיה ומטרות משטר נוספות.

בנוסף, הותקפה מפקדת "הבסיג", המהווה אחד מבסיסי הכוח של משמרות המהפכה ואחראית בין היתר על אכיפת הקוד האיסלאמי ודיווח לשלטונות על אזרחים שמפרים אותו; הותקפו גיס "אלברז" אשר אחראי על הגנה על מספר ערים במחוז טהראן מפני איומים שונים ושמירה על יציבות המשטר, וfi משטרת המודיעין והביטחון הכללי של כוחות ביטחון הפנים שמהווים גם הם חלק מהכוחות הצבאיים של המשטר האיראני.

באיראן מדווחים: ישראל תוקפת את מתקן הגרעין בפורדו
מדובר צה"ל נמסר כי בגל התקיפות האחרון, צה"ל תקף מספר מפקדות צבאיות של המשטר האיראני, ובהם מפקדת "ת'אראללה", המפקדה הכללית תחת משמרות המהפכה שייעודה להגן על טהראן מפני איומים בטחוניים, לרבות איומים פנימיים.
הותקף גם גיס "סיד אלשהדא" שכפוף גם הוא למשמרות המהפכה ואמון על הגנה על המולדת, לרבות דיכוי איומים פנימיים בהם המהומות והמחאות בטהראן. כמו כן, הותקפה מפקדת אבטחת המידע הכללית של כוחות ביטחון הפנים, האחראית על פיקוח על עובדי זרוע ביטחון הפנים ואמונה על הבקרה והשליטה במידע והתקשורת בארגון.
"צה"ל ממשיך להעצים את הפגיעה ביכולות הצבאיות של המשטר האיראני וימשיך לפעול על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל", נמסר מצה"ל.
