שר החוץ גדעון סער הגיב לפני זמן קצר היום (שני) לתקיפת צה"ל על כלא אווין בטהרן, והבהיר כי ישראל התריעה שוב ושוב בפני איראן לחדול מתקיפות נגד אזרחים – אך זו המשיכה גם הבוקר. "אזהרות חוזרות ונשנות ניתנו לאיראן: הפסיקו לתקוף אזרחים! הם המשיכו – גם הבוקר. התשובה שלנו: Viva la Libertad, carajo!", כתב סער בחשבון ה-X שלו, תוך שהוא מסמן תמיכה במאבק לחירות של אזרחי איראן ומתנגדי המשטר.
We warned Iran time and again: stop targeting civilians!
They continued, including this morning.
Our response:
Viva la libertad, carajo!@JMilei pic.twitter.com/pVdlWvCDqQ— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) June 23, 2025

גל תקיפות חסר תקדים בטהרן: צה"ל מפציץ בעוצמה סמלי שלטון
במסגרת גל התקיפות הנרחב, תקפו מטוסי חיל האוויר מספר רב של מטרות, בהן: מפקדות הבסיג', עשרות מתחמי ביטחון פנים של משמרות המהפכה, וכן כאמור את השער והחומה של בית המאסר הידוע לשמצה אווין, שבו מוחזקים מתנגדי משטר ואסירים פוליטיים, בצעד סמלי שנועד לערער את יציבות שלטון האייתוללות.
במקביל, הופסקו שידורי הטלוויזיה הממלכתית באיראן לאחר פגיעה ישירה במבני הערוץ ובמתקני השידור המרכזיים בטהראן. בנוסף, הותקף השעון "להשמדת ישראל" בכיכר פלשתין ומפקדת האידיאולוגיה ומטרות משטר נוספות.
בצה"ל אישרו את פרטי התקיפה ועידכנו כי הכוחות שהותקפןו מורכבים מגיסות ומפקדות שונות, ואחראים מטעם הכוחות הצבאיים של המשטר האיראני על הגנה על המולדת, דיכוי איומים ושימור יציבות המשטר.
במסגרת התקיפה, הותקפה מפקדת "הבסיג", המהווה אחד מבסיסי הכוח של משמרות המהפכה ואחראית בין היתר על אכיפת הקוד האיסלמי ודיווח לשלטונות על אזרחים שמפרים אותו.
בנוסף, הותקפו גיס "אלברז" אשר אחראי על הגנה על מספר ערים במחוז טהראן מפני איומים שונים ושמירה על יציבות המשטר, ומשטרת המודיעין והביטחון הכללי של כוחות ביטחון הפנים שמהווים גם הם חלק מהכוחות הצבאיים של המשטר האיראני.
מפקדות אלו בעלות משמעות הן מבחינה צבאית והן מבחינה שלטונית ופגיעה בהן פוגעת ביכולותיהן הצבאיות של המשטר האיראני.
